پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
مدیرعامل بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شرق کشور گفت: کلینیک‌های سیار پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شهر قهستان به نیازمندان و محرومان این منطقه خدمات رایگان پزشکی و سلامت منجمله چشم پزشکی ، بینایی سنجی و تهیه عینک برای افراد بی بضاعت ، ارائه می کند.

شعار سال: محسن انتظاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت، بنیاد خیریه نورآوران سلامت از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز و از سال ۹۲ ، برای اولین دوره در شرق کشور ، شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره طرح نورآوران سلامت مناطق محروم در شهرستان گناباد برگزار شد، افزود: دوره دوم این طرح در روستای دهک خراسان جنوبی برگزار شده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شرق کشور با بیان اینکه در حال حاضر هشتمین دوره شرق کشور و بیست و سومین دوره کشوری طرح نورآوران سلامت در شهر قهستان در حال انجام است، گفت: کار بنیاد خیریه نورآروان سلامت در سه بخش چشم پزشکی، دندان پزشکی و ماموگرافی مخصوص زنان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی هفت دوره گذشته، ۳۷ هزار نفر در ۵۵۰ روز کاری ویزیت چشم شدند، افزود: ۱۷ هزار نفر نیز در بخش دندان پزشکی ویزیت شدند که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر ترمیم دندان و بیش از ۹ هزار نفر کشیدن دندان داشته‌اند. همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ عمل در هفت دوره گذشته، انجام گرفته است.

وی جامعه مخاطب در بخش چشم پزشکی را افراد بالاتر از ۴۰ سال دانست و تصریح کرد: در بخش دندان پزشکی نیز افراد زیر ۱۵ سال در اولوبت هستند. مدیرعامل بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شرق کشور افزود: جامعه تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در هر شرایطی می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

* همکاری ۴۵۱ پزشک با کلینیک‌های سیار خیریه نوآوران :

وی با بیان اینکه کلیه خدمات ارائه شده طرح نورآوران سلامت رایگان و توسط خیرین انجام می‌شود، اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ عینک رایگان توسط اتحادیه عینک سازان مشهد در اختیار مردم روستایی قرار گرفته است.

انتظاری با اشاره به اینکه هر سه هفته یکبار اتاق عمل فعال می‌شود، افزود: طرح نورآوران سلامت در ابتدا با سه پزشک شروع به کار کرد که خوشبختانه با همت خیرین در حال حاضر ۴۵۱ کادر درمانی چشم پزشک، دندان پزشک و بینایی سنج در این بنیاد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت پزشکان در بنیاد فارغ از نرم ویزیت در مطب است، افزود: دندان پزشکان طرح نورآوران سلامت در روز ۶۰ نفر را ترمیم دندان می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شرق کشور با اشاره به اینکه روزانه ۸۰ نفر ویزیت چشم می‌شوند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به مردم نیازمند مناطق محروم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در این دوره در هر هفته دو تیم دندان پزشکی، یک نفر بینایی سنج و یک چشم پزشک حضور خواهند داشت، افزود: امیدواریم بتوانیم در سایر نقاط و مناطق مرزی برای ارائه خدمات حضور داشته باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395، کد مطلب: 3594303، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین