پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
محمدعلی نبی پور فرماندار شهرستان گناباد در تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی گناباد و دانشگاه خاتم النبیین جمهوری‌اسلامی افغانستان گفت: یکی از اقداماتی که بر موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزوده است،
شعارسال: آموزش مجازی است که سبب بهره‌مندی این دانشگاه از منابع خارجی و همچنین بستری مهیا شده که کارها و مباحث علمی را در یک مبادله علمی با جهان ارتقا دهند.

وی کشور افغانستان با کشور ایران دارای سبقه تاریخی بسیار زیادی در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، علمی و قومیتی است و یکی از نقاط هدفی است که می‌توانیم ارتباطات را در حوزه علم و دانش بیش از گذشته توسعه دهیم.

فرماندار گناباد گفت: خود اتکایی‌جوانان ایرانی در حوزه علم و دانش‌تجربه غنی را می‌تواند منتقل کند. تشابهی بین ایران اسلامی و افغانستان وجود دارد چرا که افغانستان بعد از جنگ های فرسایشی داخلی در حال حاضر در حال بازسازی، سازندگی و نوسازی است .

وی در ادامه افزود: ایران اسلامی هم که دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی را سپری کرده است، تجربه غنی در این حوزه دارد که مبادله این تجربیات بسیار موثر است .

نبی پور گفت: افغانستان دارای نسل جوانی پرانرژی است و از سویی مسئولان و بزرگان این کشور به این نتیجه رسیده اند که در زمینه توسعه با حفظ وحدت قومی و قبیله ای و ملی می توان دستاوردهای خوبی داشت.

وی خاطر نشان کرد: خوشحالم این مراوده علمی و فرهنگی شروع شده است و این نشست آغازی بر گسترش بیشتر روابط باشد.

نبی پور افزود: گناباد از نظر جمعیتی شاید شهرستان کوچکی باشد اما از نظر منابع علمی و نخبگان بسیار غنی است.

وی تصریح کرد: برای ما افتخار است که جوانان گنابادی و اساتید غیر بومی ساکن در این شهرستان یک پتانسیل غنی ایجاد کرده اند که می توان از آن بهره بسیار زیادی برد و موفقیت های خوبی نیز در این حوزه کسب کرد.

نبی پور در پایان نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران برای کشور افغانستان و دانشگاه خاتم النبیین و دانشگاه علوم پزشکی گناباد باعث موفقیت های زیادی می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1395، کدخبر: 461330، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین