پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
با عنایت به شروع فصل سرما، خاموش‌کردن یخچال‌های نگهداری مرغ و ماهی در مراکز عرضه به‌دلیل تغییرات دمایی و انتقال آلودگی به فرآورده‌های خام دامی ممنوع بوده و نظارت بر این مراکز افزایش می‌یابد.
شعارسال: مهدی مهرزاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین‌زهرا همزمان با آغاز فصل سرما به متصدیان مراکز عرضه مواردی را متذکر شد:

1. قطعه‌بندی مرغ توسط واحدهای عرضه و خارج‌کردن مرغ از حالت بسته بندی و فروش آن به صورت فله ممنوع است.

2. در صورت درخواست خریدار نسبت به قطعه بندی مرغ، تنها در حضور وی قطعه بندی صورت گرفته و بطور کامل تحویل شود.

3.گوشت بوقلمون باید به صورت قطعه بندی شده و در بسته بندی مجاز عرضه شود و هرگونه فروش لاشه کامل بوقلمون و یا قطعه بندی آن در واحد ممنوع است.

4. عرضه مرغ فله باید در بسته‌بندی‌های کشتارگاه و با تاریخ تولید و پلمپ انجام شود.

5.در موارد زنده فروشی ماهی، صید ماهی تنها در حضور مشتری و به تعداد درخواست انجام شده و از صید بیش از حد ماهی خودداری شود.

6.فرآورده‌های خام دامی هرچه سریعتر به یخچال انتقال داده شده و از عرضه در خارج از یخچال خودداری شود.

7.برودت 0 تا 4 درجه برای فرآورده‌های خام دامی تازه و ماهی و 18- برای فرآورده‌های منجمد تامین شود.

8. از نگهداری آلایش حذفی و فرآورده‌های تاریخ گذشته در مراکز عرضه به هر عنوان خودداری شود.

9. از منجمد کردن فرآورده‌های تازه و دیفراست فرآورده‌های منجمد خودداری شود.

وی در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی، مراتب را از طریق شماره 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

* نظارت دامپزشکی قزوین بر مواد اولیه کارخانجات تولید کنسرو ماهی

عیسی غیاث‌یزدی رئیس دامپزشکی قزوین اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال بر ورود بیش از 410 تن انواع ماهی به شهرستان قزوین برای مصارف صنعتی توسط دامپزشکی شهرستان قزوین نظارت و مجوز استفاده صادر شد.

وی افزود: با توجه به نظارت دامپزشکی بر محموله های ماهی وارد شده به شهرستان، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره نسبت به بررسی شرایط بهداشتی ماهی‌های وارد شده به شهرستان برای مصارف صنعتی (کنسرو ماهی تن) اقدام می نمایند.

غیاث‌یزدی در ادامه با اشاره به وجود 2 واحد فعال تولید کنسرو ماهی تن در شهرستان قزوین و نظارت بر فعالیت این کارخانجات توسط اداره دامپزشکی گفت: عدم رعایت شرایط بهداشتی در حمل ماهی‏‌های تن می‌تواند سبب تولید آمین بیولوژیک هیستامین در ماهی شده که در صورت مصرف اینگونه ماهی‌ها در صنایع کنسرو، می‌تواند سبب ایجاد حساسیت شدید در مصرف‌کنندگان شود.

* دست‌فروشی شیرخام در بوئین زهرا ممنوع است

مهدی مهرزاده رئیس دامپزشکی بوئین‌زهرا اظهار داشت: نامشخص بودن منبع تهیه، عدم امکان تامین برودت و عرضه شیر در ظروف غیر بهداشتی عمده مشکل فروش شیر به صورت دستفروشی است.

وی گفت: عده‌ای سودجو با عناوین مختلف از جمله شیر طبیعی و ارگانیک، اقدام به فروش خارج از ضابطه شیر خام می‌کنند، در حالیکه براساس بررسی‌های به‌عمل آمده این شیرها فاقد کیفیت بهداشتی بوده و دارای بار میکروبی بالاست.

مهرزاده بیان کرد: عمده ترین مشکلات این شیوه عرضه، فروش شیر در بیدون‌های پلاستیکی و فلز ، عدم تامین برودت 0 4 درجه سانتیگراد برای شیر، نامشخص بودن منبع تهیه بسیاری از مخاطرات است که می‌تواند خطر جدی برای سلامت مصرف کنندگان ایجاد کند.

رئیس دامپزشکی بوئین‌زهرا تاکید کرد: از آنجا که فروش شیر خام به‌صورت دوره‌گردی و دستفروشی ممنوع است با افراد متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و به عموم مردم توصیه می‌شود ازخرید هرگونه شیر فله به ویژه به صورت دستفروشی و خارج از زنجیره سرد، جدا خودداری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16 آبان 1395، کدخبر: 1232353 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین