پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی برجمع آوری دو مرحله ای شیر، در دامداری‌های استان تاکید کرد.

شعار سال: ملکی‌نژاد در جلسه ساماندهی تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه در بخش‌هایی از کشور و استان كارخانه‌های شیر با ظرفیت بالا در شهرهای بزرگ و در مسافت‌های طولانی احداث شده و حمل مقادیر اندك شیر از روستاهای دور به كارخانه‌های شیر مقرون به صرفه نبود، بعضا برخی دامداران شیرهای جمع آوری شده در شیفت صبح و عصر را یکجا به کارخانه منتقل می‌کنند که این امر باعث ایجاد شرایط مساعد برای رشد میکروب‌ها شده و کیفیت شیر خام تولیدی کاهش می‌یابد.

ملکی‌نژاد در ادامه در خصوص راهکار کاهش مشکلات موجود در شیر خام گفت: جمع‌آوری شیر خام در دو مرحله مجزا و انتقال ظرفیت شیر تولیدی هر شیف از دامداری به کارخانه را عاملی ضروری و اساسی در ارتقاء بهداشت شیر و فرآورده‌های لبنی عنوان کرد.

در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان به امضا رسید. این تفاهم نامه در راستای اهمیت نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و به منظور تقویت مشارکت و همکاری سازمان‌ها در جهت ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و کاهش زمینه‌های ابتلا به بیماری‌های مشترک قابل انتقال از دام و فرآورده‌های خام دامی و همچنین ساماندهی مراکز عرضه انواع فرآورده‌ها شامل شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز و سفید و فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی در استان اجرا می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 7 دی 95، کد مطلب: 9510-5090-5: www.orumiyeh.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین