پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سرای سعدالسلطنه با حضورمدیران دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه استان قزوین برگزار شد و در این مراسم مطرح شد که تعدادی از نشریات به دلیل عدم ابلاغ اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در شرف تعطیلی هستند.

شعار سال: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار یکشنبه با حضور فریدون همتی استاندارقزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، مسعود نصرتی شهردار قزوین، فرج الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران مسئول خبرگزاری و هفته نامه‌های محلی و روزنامه‌های سراسری و خبرنگاران استان در سرای تاریخی سعدالسلطنه برگزار شد.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین در این مراسم با اشاره به گردهمایی روز خبرنگار اظهار کرد: در این روز خبرنگاران با نگاه‌ها و ایده‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند که این گردهمایی قابل تحسین و در رشد و پیشرفت استان قزوین تاثیر به سزایی دارد.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه استان قزوین فارغ از نگاه شخصی، حزبی و سیاسی در راستای اطلاع‌رسانی صحیح به جامعه گام بردارند.

این مسئول با بیان اینکه مسکن مطبوعات اولویت شهرداری قزوین است، بیان کرد: برای تعاون مسکن خبرنگاران برنامه‌ها و اقدامات لازم در حوزه مدیریت شهری انجام شده و مشکلات گذشته وجود ندارد .

نصرتی در ادامه اضافه کرد: تشکیل و ساخت دفتر مرکزی خانه مطبوعات استان قزوین مستلزم اعتبار است و شهرداری قزوین برای پرداخت اعتبار قسمت‌هایی مرتبط آمادگی لازم را دارد.

وی با بیان اینکه استان قزوین پیشینه بزرگی دارد، تصریح کرد: شهر قزوین به دلیل رشد و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها نیازمند به معرف‌های بزرگ در سطح کشور است.

شهردار قزوین در ادامه افزود: باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم جامعه به‌ ویژه اصحاب رسانه تلاش کنند شهر قزوین به خوبی و مطلوب در سطح کشور معرفی شود.

این مسئول با اشاره به رشد و پیشرفت استان بیان کرد: نمره استان قزوین 90 است ولی به اندازه 15 نمره معرفی شده که باید در این راستا نقاط ضعف در حوزه اجرایی حل‌ و فصل شده و نقاط مثبت تقویت شود.

*نشریات شناسنامه فرهنگی استان‌ها هستند

عبدالعظیم موسوی، مدیرکل خانه مطبوعات قزوین در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: مراسم جشن روز خبرنگار همانند سال‌های گذشته با همکاری شهرداری قزوین و همچنین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده خبرنگاران استان قزوین مسئله بیمه است، بیان کرد: جلسات متعدد در زمینه بیمه خبرنگاران با مدیران مربوطه برگزار شده که با توجه به اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات 90 نفر از خبرنگاران این استان از 307 عضو خانه مطبوعات بیمه هستند.

مدیرکل خانه مطبوعات استان قزوین در ادامه افزود: در حدود 60 خبرنگار دیگر نیز بیمه دستگاه‌های اجرایی هستند و تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری تلاش می‌شود خبرنگاران استان قزوین بیمه شوند.

این مسئول با بیان اینکه اقداماتی در زمینه مسکن خبرنگاران از سوی شرکت تعاونی مسکن انجام شده است، تصریح کرد: روزنامه نگاری در استان با مشکلات متعددی روبرو است عدم فروش، کمبود تیتراژ و نبود آگهی از جمله این مشکلات است.

موسوی در ادامه اضافه کرد تعدادی از نشریات به دلیل عدم ابلاغ اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در شرف تعطیلی هستند همچنین گسترش شبکه‌های مجازی سبب کاهش تیتراژ شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نشریات شناسنامه فرهنگی یک استان هستند و هیچ رسانه مجازی جایگزین رسانه واقعی و مکتوب نمی‌شود.

*بیشترین آگهی مرتبط با شهرداری، دادگستری و اداره ثبت است

اکبر اسکندری‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم با اشاره به آگهی‌ها به عنوان مهمترین منبع اطلاعاتی استان اظهار کرد: اداره ثبت اسناد و دادگستری‌ استان قزوین به صورت عمده حجم زیادی آگهی منتشر می‌کنند که باید منظم پخش شودتا سبب رفع مشکلات ‌شود.

وی در ادامه افزود: بیشترین آگهی مرتبط با شهرداری، دادگستری و اداره ثبت است که باید در این زمینه نظم‌ و عدالت ایجاد شود.

وی با اشاره مولفه‌های تالیف نشریه بیان کرد: بیش از 8 صفحه بودن مطبوعات به عنوان یک شرط اساسی، مرتب بودن مطبوعات و بیمه کردن تعدادی از افراد هر نشریه سه مؤلفه اصلی تألیف نشریه است.

اسکندری‌نژاد با بیان اینکه یارانه بازدارنده نشریات غیرقانونی است، تصریح کرد: نشریاتی به صورت قانونی تعریف می‌شوند که به آن نشریه یارانه تعلق بگیرد و تنها ابزار کنترل‌کننده نشریه یارانه است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری هدهد، تاریخ انتشار: 28 آبان 1395، کد مطلب: -:www. hodhodnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین