پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
چند روز پیش تعدادی از کارکنان شرکت خالص‌سازان با دفتر همشهری تماس گرفتند و خواستار پیگیری و اطلاع از روند ساخت مجتمع مسکونی واقع در شهرک نگین شدند و گفتند تعداد زیادی از کارکنان گروه شرکت خالص‌سازان با مشکل مسکن مواجه هستند و در منازل استیجاری زندگی می‌کنند...
شعارسال: چند روز پیش تعدادی از کارکنان شرکت خالص‌سازان با دفتر همشهری تماس گرفتند و خواستار پیگیری و اطلاع از روند ساخت مجتمع مسکونی واقع در شهرک نگین شدند و گفتند تعداد زیادی از کارکنان گروه شرکت خالص‌سازان با مشکل مسکن مواجه هستند و در منازل استیجاری زندگی می‌کنند.

یکی از این افراد که نمی‌خواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار همشهری اظهار کرد: نزدیکی‌های عید نوروز 94 بود که شرکت با اعلام خبری عید کارکنانش را شادتر از سال‌های گذشته رقم زد. این شرکت با ثبت‌نام تعدادی از کارگران سعی در خانه‌دار کردن آنها داشت.

وی می‌گوید: در ابتدا مبلغ 25میلیون تومان برای ثبت‌نام و خرید زمین از کارکنان دریافت کردند و بعد از 6 ماه 10 میلیون تومان دیگر با عنوان هزینه اخذ پروانه ساخت از اعضای ثبت‌نام شده برای دریافت مسکن تقاضا کردند.

این کارگر میانسال می‌گوید: بیشتر کسانی که برای خانه‌دار شدن درطرح مجتمع نگین ثبت‌نام کردند هم اکنون مستأجر هستند و 35 میلیون تومان پرداختی نیز جزو سرمایه زندگی این افراد است که آن را به وسیله قرض و یا اخذ وام تهیه کردند و به شرکت پرداختند.

وی ادامه می‌دهد: اگر چه گفته شده بود که ساخت این مجتمع 2 تا 3 سال به طول می‌انجامد اما کارکنان این شرکت که بخشی از حقوق ماهیانه خود را صرف پرداخت کرایه خانه می‌کنند توان دادن پول‌های چند میلیون تومانی آن هم در طول چند ماه فاصله از هم را ندارند، به همین دلیل از مسئولان شرکت انتظار داریم تا خانه گفته شده زودتر از موعد مقرر تحویل داده شود تا به جای پرداخت کرایه خانه، اقساط منزلی راپرداخت کنیم که قرار است از آن خودمان شود.

این کارگر ادامه می‌دهد: این در حالی است که تاکنون هیچ گونه تغییراتی در زمین مورد نظر انجام نشده و این زمینی که در شهرک نگین واقع شده است بدون تغییر مانده است.

* تلاش برای خانه دار کردن کارگران

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت روی زنجان با بیان این مطلب که بیش از 80 درصد کارکنان شرکت خالص‌سازان، میهن روی و کانه آرایی آریا با مشکل مسکن مواجه هستند می‌گوید: شرکت برای حل مشکل تعدادی از این کارگرها اجرای پروژه‌هایی را در دستور کار خود قرار داد که در جریان آن بیش از 72 نفر از کارکنان صاحب خانه می‌شوند. «علی جماعت» با اشاره به این‌که پروژه با خرید زمین در اواخر سال 93 آغاز شد، می‌افزاید: برای خرید زمین 25 میلیون تومان از کارگران دریافت کردیم. وی عنوان می‌کند: از آغاز سال 94 تاکنون تعاونی برای تحقق شرایط مندرج در کمیسیون ماده 5 و طراحی نقشه مجتمع اقدام کرد که به دلیل مشکلات اداری این کار 7 ماه به طول انجامید. در حال حاضر 10 میلیون تومان دیگر از اعضا برای اخذ پروانه ساخت مطالبه شده است که بیش از 40 درصد از آنها این مبلغ را پرداخت کرده اند. منتظریم تا 60 درصد از اعضای باقی مانده نیز مبلغ مشخص شده را بپردازند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت روی زنجان با بیان این‌که پس از این به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی هستیم، اظهار می‌کند: تعاونی می‌تواند به 2 طریق از تسهیلات بانکی استفاده کند یا 450 میلیون تومان برای خرید اوراق مسکن پرداخت و سپس اقدام به دریافت وام کند.

جماعت ادامه می‌دهد: روش دیگری نیز مانند استفاده از کارت انبوه‌سازی وجود دارد. بدین گونه که تعاونی مسکن خالص‌سازان می‌تواند از وام100 میلیون تومانی برای هر واحد استفاده کند که روش دوم مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. پس از اخذ پروانه ساخت برای استفاده از وام 100 میلیونی اقدام خواهیم کرد و پس از تحقق آن ساخت مجتمع مسکونی نگین به طورعملی آغاز می‌شود.

وی هزینه تمام شده هر متر مربع از هر واحد را یک میلیون و 250 هزار تومان می‌داند و اضافه می‌کند: طبق برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده 3 سال بعد از اخذ پروانه ساخت، پروژه به اتمام خواهد رسید البته اگر منابع مالی پروژه به موقع و در زمان پیش‌بینی شده فراهم شود پروژه زودتر از موعد مقرر نیز اتمام می‌یابد.

جماعت در پایان با اشاره به این‌که هدف تعاونی مسکن خالص سازان حل مشکل مسکن کارکنان این شرکت است، بیان می‌کند: تاکنون استقبال و همکاری اعضا با تعاونی مطلوب بوده و ادامه این روند در اتمام هر چه سریع‌تر پروژه مؤثر خواهد بود.

مكث

* جزئیات پروژه

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت روی زنجان با ارائه اطلاعاتی در مورد پروژه مجتمع نگین می‌گوید: این مجتمع در زمینی به مساحت 2هزار متر مربع واقع در شهرک نگین ساخته می‌شود. مجتمع دارای 7 طبقه مسکونی و 2 پارکینگ خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: واحدهای این مجتمع در متراژهای 80، 110،100 و 115 متر مربع ساخته می‌شوند. مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت روی زنجان با بیان این‌که پیش از این پروژه‌‌، پروژه دیگری نیز واقع در جاده همایون برای کارکنان روی از سوی تعاونی ساخته شده است می‌افزاید: پیش از این پروژه نیز تعاونی مسکن خالص سازان پروژه موفقی را به پایان رسانده است که دارای 84 واحد است که 40 درصد از اعضای آن را کارکنان شرکت خالص سازان تشکیل می‌دادند. وی اضافه می‌کند: نقطه قوت پروژه قبلی هزینه تمام شده بسیار پایین برای هر متر مربع از واحدهای آن پروژه بود. به گونه‌ای که هر متر مربع از واحدهای پروژه 630 هزار تومان به اتمام رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری استانی همشهری، تاریخ انتشار: 25 مهر 1394، کدخبر: - ، www.ostani.hamshahrilinks.org

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین