پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: تولید انبوه خودروی برقی دانشگاه آزاد با نام پاراکس پس از دیرافت مجوز استاندارد بزودی آغاز می شود.
شعارسال: مرتضی موسی خانی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: خشوبختانه با فعالیت تاثیرگذار و توام با صداقت و عدالت رسانه های استان موفقیت های دانشگاه بخوبی منعکس شده و این جایگاه را مدیون شما نیز هستیم.

وی افزود: امروزه با تقویت حس خودباوری در میان جوانان توانسته ایم با رقبای شاخص جهانی پنجه در پنجه نهاده و از آنها هم پیشی بگیریم و این روحیه همچنان الگوی شاخصی برای سایر افراد هم شده است.

موسی خانی بیان کرد: موضوع توانستن امروز یک باور شده و توانسته ایم در مسابقات جهانی ربوکاپ نخبگان آمریکا را شکست دهیم و جایگاه علمی کشور را به رخ جهان بکشانیم.

وی یادآورشد: همه باید دست در دست هم دهیم تا شعار اقتصاد بدون نفت را محقق کنیم و در این راه توجه به شرکت های دانش بنیان راهگشاست و می تواند مسیر آینده را ترسیم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اضافه کرد: دانش علم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بالاتر از سایر کشورهاست و می تواند ما را در عرصه های بین المللی مطرح کند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ بیان کرد: جایگاه علمی ما در رباتیک در میان چهار دانشگاه برتر جهان است اما در اقتصاد هوش مصنوعی عقب هستیم و باید بیشتر کار کنیم که در این راستا تولید مجلات علمی مشترک را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: یک پروژه مشترک با اتحادیه اروپا را آغاز کرده ایم که قرار است عضو کنسرسیوم شویم که این رویداد مهمی برای ما تلقی می شود.

* تولید خودروی پاراکس

موسی خانی از تولید انبوه خودروی برقی پاراکس هم خبرداد و اظهارداشت: این خودرو توسط شرکت های دانش بنیان دانشگاه در دست تولید است که بزودی روانه بازار می شود و با این کار حرکت در مسیر تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان هموار می شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۵ دستگاه خودروی برقی پاراکس تولید شده است و در مرحله دریافت استاندارد است که با گرفتن این مجوز برنامه تولید انبوه این خودرو آغاز می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهارداشت: نقشه راه تولید محصول نهایی شده و ۱۳۰ قالب خودرو و تولید ۴۵۰ قطعه مهم این خودروی برق آماده شده که با توجه به کاربردهایی که در شهرهای پرترافیک، نمایشگاهها، مناطق گردشگری، کمپ های تفریحی دارد چشم انداز خوبی در بازار این کالا پیش بینی می شود.

موسی خانی بیان کرد: خودروی برقی پاراکس با حجم کوچکی که دارد برای خانواده ها وسیله مناسبی است و بویژه تردد آن در محیط های کم عرض راحت است و چون چهار چرخ است برای سازمانهایی که دنبال محیط پاک هستند قابل توجه و استفاده است.

* موتورسیکلت برقی وارد بازار می شود

وی گفت: اگر علم نتواند به تولید محصول و تجاری سازی آن منجر شود اقتصادی نخواهد بود لذا ما با حمایت از شرکت های دانش بنیان تلاش می کنیم تولیدات بیشتری را روانه بازار کنیم تا فعالیت در این عرصه تشویق شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تصریح کرد: ساخت ربات زیردریایی، ربات ویژه بویلرهای نیروگاهی در اولویت بعدی تولیدات شرکت های دانش بنیان این واحد است.

موسی خانی اضافه کرد: در گام بعدی موتورسیکلت برقی دانشگاه آزاد توسط شرکت های دانش بنیان تولید و عرضه خواهد شد که دو نمونه از آن ساخته شده و از مهرماه امسال شماره گذاری آن آغاز می شود.

* روز باز دانشگاه آزاد برای خانواده

وی ارائه مشاوره رایگان به خانواده ها و آشنایی دانشجویان با دستاوردهای دانشگاه را مهم دانست و افزود: روز چهارشنبه را به عنوان «روز باز دانشگاه» تعیین کرده ایم تا خانواده ها بتوانند در کنار فرزندانشان در دانشگاه حضور یافته و از محل تحصیل فرزندشان بازدید کرده و با دستاوردها و موفقیت های دانشگاه نیز آشنا شوند.

موسی خانی تصریح کرد: این حرکت می تواند مسئولان دانشگاه را نیز از دیدگاههای ارزشمند خانواده ها برخوردار کرده و در یک حرکت دوسویه نتایج ارزشمندی برای ما و دانشجویان داشته باشد.

* فعالیت ۴۶ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد

موسی خانی اظهارداشت: در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ۴۶ شرکت دانش بنیان فعالیت می کند و با عقد قرارداد برای تجاری سازی محصولات تولیدی آن اقدام شده است.

* پذیرش ۵۰۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد قزوین

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجو در ۴۵ رشته کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری در این واحد تحصیل می کنند و امسال هم ۵۰۰۰ دانشجوی جدید در این مرکز پذیرفته خواهند شد.

موسی خانی اظهارداشت: رسالت دانشگاه تامین نیازهای آموزشی، پژوهشی است و در شرایی که به ایجاد اشتغال و تولید نیازمندیم باید کاری کنیم تا دانشجویان پس از تحصیل بتوانند برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند و کارآفرین باشند.

* اجازه دهیم جوانان خودشان انتخاب رشته کنند

وی اضافه کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم درانتخاب رشته به فرزندان جوان خود فشار نیاورند و اجازه دهند خودشان بر اساس علایق و گرایش و توانمندی رشته ها را انتخاب کنند.

* رسانه ها مثبت اندیشی را رواج دهند

موسی خانی در ادامه با اشاره به انعکاس برخی اخبار منفی و نگران کننده در جامعه اظهارداشت: گاهی اوقات مسائل منفی و حوادثی که موجب نا امیدی و بدبینی درجامعه می شود به اندازه ای زیاد است که احساس ناامنی می کنیم در حالی که مسائل مثبت و امیدوار کننده در جامعه زیاد است که کمتر گفته می شود.

وی بیان کرد: مراسم اعتکاف، شرکت در عزاداری محرم و صفر، اعزام به زیارت ائمه معصومین و دهها موفقیت جهانی و بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی رخ می دهد که اگر حتی بخشی از آن در رسانه ها منعکس شود موجب افتخار، خودباوری و اعتماد به نفس و تشویق دیگران می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اضافه کرد: با این همه دستاورد کمتر بازخورد رسانه ای مسائل مثبت را شاهدیم ولی یک مجلس جشن چند دانشجو آنقدر رسانه ای می شود که بازتاب جهانی پیدا می کند و یک مجموعه صادق و متعهد را زیر سوال می برد و مردم را ناامید و به این گروه بدبین می کند.

موسی خانی اظهارداشت: باید ذهنمان را مثبت کنیم و به مردم استان و کشور بگوییم در همین واحد نخبگانی داریم که می توانند با داشنمندان جهان گفتگو و مباحثه علمی کنند و موجب فخر ما باشند.

* برگزاری ۳۵ کرسی آزاداندیشی

وی در ادامه بیان کرد: ایجاد بستر مناسب برای گفتگوهای آزاد و بیان دیدگاهها در این واحد فراهم شده و در سال گذشته ۳۵ کرسی آزاد اندیشی برگزار شد و امسال نیز این شرایط برای همه علاقمندان مهیاست.

* نگران کاهش دانشجو نیستیم

موسی خانی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش تعداد دانشجو و بحران درآمدی واحدهای دانشگاهی اظهارداشت: با کاهش میزان زاد و ولد، تعدد تاسیس واحدهای دانشگاهی غیرانتفاعی و توسعه نامتوازن مراکز علمی شاهد بروز مشکلاتی در این عرصه هستیم که ما برای آن تدبیر کرده ایم.

وی افزود: از سالهای قبل در این مورد اندیشه کرده ایم و برنامه هایی پیش بینی شده و در قزوین هیچ مشکلی نداریم و در بویین زهرا شرایط در نقطه مناسب است و در تاکستان شرایط سر به سر داریم.

* دانشگاه آزاد اسلامی کارآفرین است

موسی خانی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین واحدی کارآفرین است و در ایجاد فضای کسب و کار نقش موثری داشته است و این روند امسال نیز تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان برای نمونه یک شرکت توانسته یک قرارداد دو میلیارد تومانی منعقد کرده و شغل ایجاد کند.

وی اضافه کرد: هر واحدی که دچار کاهش دانشجو و درآمد شود به پردیس تبدیل خواهد شد و تحت پوشش سایر مراکز قرار می گیرد تا مدیریت شود و آسیب ها را کنترل کنیم.

* فرصت طلایی کشور را قدر بدانیم

موسی خانی در ادامه تصریح کرد: شرایط تحریم از یک منظر باعث شد تا در برخی زمینه ها رشد کرده و خود را باور کنیم و با شکوفا کردن ظرفیت های نهفته و مغفول مانده در مسیر رشد و تعالی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تاکید ریاست جمهوری، حمایت معاونت علم و فنآوری ریاست جمهوری، رویکرد مثبت مجلس، وزارتخانه ها و مجموعه دولت شرایطی را فراهم کرده که توجه به شرکت های دانش بنیان دغدغه جدی مسئولان است و به نظر می رسد بهترین فرصت طلایی در کشور ایجاد شده و باید از آن استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآورشد: حمایت از فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان میتواند آینده مطلوبی را برای تولید محصولات تجاری فراهم کرده و به اقتصاد این بخش نیز کمک کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری صدای قزوین، تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مرداد 1395، کدخبر: 31011 ، www.sedayeqazvin.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین