پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲
در متن این نامه آمده است: علی‌رغم اینکه شهر الوند دارای حدود صدهکتار بافت فرسوده بوده و به همین میزان نیز زمین خالی داخل محدوده دارد، چه نیازی به از بین بردن ده‌ها هکتار از اراضی زیر کشت کشاورزی است؟

شعار سال: در پی اعتراضات نماینده محترم ولی فقیه در استان و اعتراض به زمین خواران نامه اقشار مختلف شهر الوند به استاندار قزوین منتشر شد.

متن این نامه آمده است:

استاندار محترم استان قزوین

با سلام ‌

احتراما همانگونه که مستحضرید زمین و خاک اساسی‌ترین عنصر حیات بشری و جایگاه تکوین و رشد مخلوقات پروردگار متعال است که به رسم امانت به انسان سپرده شده و بهره‌برداری بهینه و حفاظت از آن یکی از ماموریت‌های مهم انسان بر روی زمین است و مدیریت بهره‌وری و نحوه استفاده از زمین یکی از مهم‌ترین وظایف حاکمیتی دولت‌هاست، موضوعی که در اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدان توجه شده و امام راحل (رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری نیز به کرّات بر صیانت از محیط زیست و جلوگیری از تعدی و تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی تاکید فرموده اند.

لکن مع‌الاسف مردم شهر الوند طی سالیان اخیر همواره متاسف و متاثر از جرایم صورت گرفته بر علیه محیط زیست اعم از زمین و خاک بوده که تصرفات صورت گرفته در بسترها و‌حرایم رودخانه ها، رهاسازی پساب آلوده به فلزات سنگین تصفیه خانه شرکت شهرصنعتی البرز در اراضی کشاورزی، تعفن ناشی از تصفیه‌خانه مذکور، رهاسازی فاضلاب‌های آلوده برخی واحدهای تولیدی در بستر رودخانه یالیان، قطع اشجار در شهرصنعتی البرز به قصد آزادسازی و واگذاری زمین و الحاق‌های بی‌رویه اراضی حاصلخیز کشاورزی به محدوده شهری نمونه‌هایی از آن می‌باشد.

غیر از آنچه که فوقاً مورد اشاره واقع شد اخیرا تلاش‌هایی برای الحاقی دیگر توسط افرادی سودجو در جریان بوده که متاسفانه با موافقت و همکاری شورای شهر و شهردار الوند نیز همراه است که در رابطه با اقدام مذکور نکات ذیل معروض می‌گردد:

۱_ علی‌رغم اینکه شهر الوند دارای حدود صدهکتار بافت فرسوده بوده و به همین میزان نیز زمین خالی داخل محدوده دارد، چه نیازی به از بین بردن ده‌ها هکتار از اراضی زیر کشت کشاورزی است؟

۲_چه اصراری بر عبور غیر کارشناسی امتداد کمربندی شهر از اراضی مورد نظر وجود دارد در حالیکه مسیر مناسبتر جایگزین دسترسی الوند به قزوین را حدود ۶ کیلومتر کوتاهتر کرده و آسیب کمتری متوجه اراضی کشاورزی می شود.

۳_ افزایش ۱۰ درصدی سهم مالکین نسبت به توافق مشابه قبلی بر چه اساسی بوده و برچه نیازی شورا و شهرداری الوند را در بذل و بخشش ده‌ها میلیاردی به ضرر مردم اینچنین سخاوتمند کرده است؟!!

۴_انتظار می رود حداقل مدیران دولتی عضو کمسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی که اکثریت قریب به اتفاق کمسیون مذکور را تشکیل می‌دهند، نسبت به سخنان رئیس جمهور محترم در اجلاس جهانی شهرداران توجه داشته و تغییر کاربری اراضی کشاورزی را منبع درآمدی مناسبی برای شهرداران ندانند.

با عنایت بر آنچه که معروض گردید ضمن سپاس از مواضع اخیر و اهتمام جدی حضرتعالی در صیانت از محیط زیست و اراضی کشاورزی از آن مقام محترم مسؤول استدعا داریم در سال مسمی به نام اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل به داد اراضی مظلوم کشاورزی الوند رسیده و از اقدام سودجویانه‌ای دیگر بر علیه اراضی کشاورزی جلوگیری نمایید.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بسیج، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1395، کد مطلب: ۸۷۱۵۷۳۹:www. basijnews.ir.


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین