پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
همتی استاندار قزوین خطاب به مدیران دستگاه ها گفت: مردم را در ادارات، ناامید و سرگردان نکنید.
شعارسال: فریدون همتی در نشست تبیین فرایندها و ساختارهای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، معیوب و ناکارآمد بودن نظام ارزیابی عملکرد دستگاه ها و کارکنان را یکی از نقص های نظام اداری کشور دانست و اظهارکرد: در حوزه ارزیابی ها دچار ضعف های جدی هستیم که باید آنها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه برخی مدیران بدون توجه به شاخص های درنظر گرفته و از روی ترحم به ارزیابی کارکنان خود می پردازند و به آنها نمره های بالا می دهند و از سوی دیگر از ناکارآمدی نیروهای خود گلایه می کنند، افزود: این مساله تناقضی است که برخی مدیران به آن گرفتارند و باید این رویه را اصلاح کنند.

استاندار قزوین بر لزوم تشویق و ارتقای کارکنانی که دارای عملکرد مناسب و رضایت بخش هستند، تاکید کرد و افزود: ملاک مدیران در عزل و نصب ها باید شایستگی و عملکرد نیروها و نه سفارش و توصیه افراد باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه مدیران باید جرات پیاده سازی نظام ارزیابی را به شکل مطلوب و واقعی داشته باشند و از این کار نترسند، افزود: وقتی در حوزه ارزیابی ضعیف عمل می کنیم باید منتظر ناکارآمدی دستگاه خود و کم شدن کیفیت خدمات و بالا رفتن هزینه ها باشیم.

استاندار قزوین از ارزیابی عملکرد به عنوان یک وظیفه قانونی و شرعی برای مدیران یاد کرد و گفت: نظارت و ارزیابی حق الناس است و اگر آنرا بدرستی انجام ندهیم در کار ادارات و دستگاه های اجرایی خلل وارد کرده و موجب خسارت به مردم و کشور شده ایم.

وی خواستار تلاش مدیران برای تقویت حس خودکنترلی در بین کارکنان دستگاه ها شد و اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته با اتکا به پرکاری، کم کردن هزینه ها، تقویت حس مسئولیت پذیری و خودکنترلی همراه با استفاده مناسب از ظرفیت های خود به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته اند که باید به این موضوع برای حل مشکلات نظام اداری و رسیدن به اهداف ترسیم شده توجه کنیم.

همتی در ادامه گفت: از سال آینده توزیع بودجه جاری به دستگاه های اجرایی استان براساس ارزیابی عملکرد آنها صورت می گیرد.

وی، توزیع اعتبار براساس عملکرد دستگاه ها را اقدامی عادلانه و منطقی دانست و اظهار کرد: نمی توان بودجه دولت را به عنوان بیت المال در اختیار دستگاه های خنثی، ناکارآمد و ناتوان قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین، دستگاه های اجرایی را مکلف به طراحی و پیاده سازی طرح هایی که بتواند در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه با بیشترین سرعت به مردم خدمات ارائه کند دانست و گفت: مردم باید با امید، آرامش خاطر و اطمینان به اینکه درخواست آنها مورد رسیدگی قرار گرفته و مشکل آنها حل می شود، به ادارات و دستگاه ها مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: هر دستگاهی که بتواند خدمات را با کیفیت بالا و هزینه پایین عرضه کرده و رضایت مندی مردم را بیشتر جلب کند از اعتبارات جاری بیشتری برخوردار خواهد شد.

استاندار قزوین، واگذاری طرح ها به بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاران را در کنار جلب رضایت مردم به عنوان سه شاخص مهم در ارزیابی عملکرد دستگاه ها نام برد و گفت: پیاده ساختن وعده های رئیس جمهوری و دفاع منطقی از عملکرد دستگاه به عنوان عملکرد دولت از دیگر شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه ها به شمار می رود.

استاندار قزوین در ادامه تاکید کرد: ادارات و دستگاه ها باید به تکریم مردم پرداخته و کار آنها را راه بیاندازند و با دقت و حوصله پاسخگوی ارباب رجوع باشند.

وی با بیان اینکه مدیران خادم مردم هستند، افزود: در نظامی زندگی می کنیم که بنیان گذار آن فرمودند من را رهبر خطاب نکنید و خادم بگوئید، تکلیف برهمه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی که به آنها برای خدمت به مردم مسئولیت داده شده، مشخص است.

وی، دفاع محترمانه و عاقلانه از برنامه های دولت را از وظایف مدیران دستگاه ها برشمرد و اظهار داشت : البته دولت از نقد منصفانه و دلسوزانه و توام با ارائه راهکار استقبال می کند.

همتی خواستار تلاش برای ترویج فرهنگ عذرخواهی در جامعه از سوی مدیران شد و اظهار کرد: مدیران اگر مرتکب اشتباهی نیز شده اند انرا باید صادقانه با مردم در میان بگذارند و عذرخواهی کنند و مطمئین باشند که این کار آنها با استقبال مردم مواجه می شود.

وی، جذب سرمایه گذاری را یکی از اولویت های مهم دولت برشمرد و آنرا در ارزیابی عملکرد دستگاه ها و مدیران دارای اهمیت بالا خواند و گفت: باید زیر پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم و به تکریم آنها بپردازیم.

استاندار قزوین خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران برای انجام کارهای خود نباید در راهروی ادارات سرگردان و معطل باشند.

وی، مدیران را به سه دسته تحول گرا، خواستار حفظ وضع موجود و تنزل دهنده وضع موجود تقسیم کرد و با بیان اینکه دسته اول کم و دسته آخر زیادند، افزود: همه مدیران باید تلاش کنند تا از دسته اول باشند و مجموعه خود را به سمت ارتقا و تعالی پیش ببرند.

همتی در بخش دیگری از صحبت های خود از حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه قدردانی کرد و گفت: تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران با رأی مردم انتخاب می‌شوند و این مردم هستند که ساختار نظام را تعیین و مستقر می‌کنند.

وی افزود: آنچه در این میان اهمیت دارد، حفظ و تقویت اعتماد عمومی به عنوان سرمایه یک نظام و حاکمیت است زیرا نظام ما بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت استقرار یافته است در حالی که در بسیاری از کشورها رأی مردم معنا ندارد.

استاندار قزوین اضافه کرد: حتی در کشورهایی که رأی مردم حائز اهمیت است باز هم حاکمیت آن‌ها تنها بر مبنای جمهوری بوده و اسلامی نیست.

همتی ادامه داد: در تمام نظام‌های مبتنی بر رأی مردم رضایت مردم، حفظ اعتماد آنان و برقراری یک رابطه توأم با اعتماد بین حاکمیت و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: برای تحقق این مهم الزاماتی نیاز است و باید در شرایط پیاده کردن آن الزامات این اعتماد اجتماعی و پشتوانه مردمی را برای خود حفظ کنند و شعارهای خود را تحقق بخشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در جامعه‌ای که مردم از آگاهی لازم برخوردار بوده و با حقوق خود در قانون اساسی آشنایی کافی داشته باشند قطع‌ به یقین مطالبات آن‌ها نیز مطالبات هوشمند و قانونمند است.

همتی گفت: برای جلب رضایت مردم مدیران دستگاه‌های اجرایی باید الزاماتی را در مجموعه مدیریتی خود طراحی و اجرا کنند تا حقوق مردم تأمین شود.

وی بیان کرد: تفاوت اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌های دنیا این است که ما اعتقاد داریم مسئولان خادم مردم هستند بنابراین این موضوع باید همواره در مسیر نظام و دستگاه‌های اجرایی جاری باشد

استاندار قزوین با بیان اینکه مردم در ذهن خود دارای یک نظام ارزیابی هستند و رفتار و عملکرد مسئولان را سنجش می کنند، افزود: وقتی شاهد شکل گیری دولت و مجلسی جدید با انتخاب ملت هستیم، بدین معنا است که مردم در تعیین حق سرنوشت خویش مشارکت داشته و به تقویت رکن جمهوریت نظام که مکمل اسلامیت آن است، پرداخته اند.

وی، حفظ و تقویت اعتماد عمومی به عنوان سرمایه های اجتماعی یک جامعه را از سوی حاکمیت ها ضروری دانست و اظهار داشت: انتخابات عرصه ای برای تحقق این مهم است و مردم با حضور خود در پای صندوق های رای، اراده و پیام خود را منتقل می کنند.

استاندار قزوین، انتخابات را به صدای مردم تشبیه کرد و گفت: مردم ارزیابی خود را در انتخابات از مدیران خواهند داشت و اگر در زمان های عادی صدایشان در جایی به گوش نرسد ، در زمان انتخابات با گزینشی که می کنند صدای شان را به گوش همگان می رسانند .

همتی در ادامه مسئولان را به لحاظ قانونی و شرعی مکلف به پاسخگویی به مردم و رسیدگی به کار آنها دانست و گفت: مدیران باید تکلیف خود نسبت به جامعه را شناخته و حقوق شهروندان را رعایت کنند.

استاندار قزوین با تاکید بر تلاش برای ارتقای آگاهی های جامعه از حقوق خود، اظهار کرد: جامعه ای که مردم ان از آگاهی لازم نسبت به حقوق خود به دولت و حاکمیت و بالعکس برخوردارند، می توان به سمت توسعه و تکامل پیش رفت.

وی، همه مدیران و مسئولان را مرهون خون پاک شهدا دانست و گفت: نباید فراموش کنیم اگر این جایگاه ها و مسئولیت ها امروز برای مدیران وجود دارد، همگی به برکت خون شهیدان است بنابراین باید خلوص نیت و با اعتقاد به فکر خدمت به مردم و میهن اسلامی باشیم.

در ادامه این نشست، علاء الدین رفیع زاده رئیس امور فناوری مدیریت، مدیریت عملکرد و دبیرخانه شورای عالی اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تشریح شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه ها در سال آینده و برنامه جامع اصلاح نظام اداری کشور پرداخت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت استانداری قزوین، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394، کدخبر: 34182، www.buinzahra.ostan-qz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین