پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک از ادامه اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک به شیوه بیوتی از سوی سرمایه‌گذار جدید خبر داد.

شعار سال: حمیدرضا کیخا در آبیک اظهار کرد: آب شرب شهر آبیک از 12 حلقه چاه در مدار تأمین می‌شود که 30 تا 40 متر از سفره‌های زیرزمینی حدود 60 درصد این چاه‌ها افت یافته است.

وی افزود: اگر مردم شهر آبیک در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، آب بیشتر تولید شده و افت سفره‌های زیرزمینی چاه‌های آب شرب کاهش می‌یابد.

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک ادامه داد: طبق آزمایشات صورت گرفته در آزمایشگاه شرکت آبفای شهری استان قزوین، شهر آبیک دارای بهداشتی‌ترین آب شرب در این استان بوده و فقط مشکل طعم و مزه دارد.

کیخا اضافه کرد: با ورود سومین حلقه چاه آب شرب در مدار آبرسانی، حدود 90 درصد طعم و مزه آب شهر آبیک تغییر یافته و بهبود می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تمام لوله‌های انشعاب آب شرب شهر خاکعلی تعویض و بازسازی شده؛ این درحالی است که انشعابات غیر مجاز در این شهر شناسایی و از مدار خارج شده است.

این مسؤول بیان کرد: بخشی از لوله‌های انشعابات آب شهر آبیک فرسوده قدیمی‌ است که این فرسودگی در برخی مناطق به حدود 20 سال می‌رسد.

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک افزود: سالانه 8 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بازسازی لوله‌های انشعاب آب شهری اختصاص می‌یابد که با شرایط فعلی، بین 7 تا 8 سال برای بازسازی لوله‌های فرسوده زمان نیاز است.

* اتصال 65 درصد شهر آبیک به شبکه فاضلاب

کیخا با بیان اینکه در حال حاضر 65 درصد شهر آبیک به شبکه فاضلاب متصل شده و 35 درصد این پروژه باقی مانده است اضافه کرد: تا دو ماه پیش طرح فاضلاب شهر آبیک در حال اجرا بود که به دلیل نبود اعتبار برای جذب پیمانکار فعلاً عملیات اجرایی این پروژه تعطیل شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بیشتر انشعابات غیر مجاز صورت گرفته در شهرک فردوس است که می‌طلبد با همفکری مسؤولان برای رفع مشکل ساکنان شهرک فردوس راه حل اساسی و قانونی اندیشیده شود تا مشکل آبرسانی به صورت قانونی صورت گیرد.

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک اذعان کرد: در خصوص تخصیص آب چاه از مدار خارج شده به شهرداری آبیک در حال حاضر مکاتبه‌ای از سوی شهرداری صورت نگرفته که در صورت تحقق این مهم و پیگیری از سوی شهرداری، کمتر از 2 ماه آینده تخصیص آب صورت می‌گیرد.

* ادامه پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب از سوی سرمایه‌گذار جدید

کیخا افزود: پس از خارج کردن چاه‌های مشکل‌دار از مدار آبرسانی، تخصیص آب در سفره‌های زیرزمینی به شرکت آب منطقه‌ای واگذار می‌شود و شهرداری آبیک می‌تواند برای استفاده از آن با مسؤولان مربوطه رایزنی کند.

وی با اشاره به پیشرفت حدود 15 درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آبیک به شیوه بیوتی توضیح داد: تا سه ماه پیش این پروژه در حال انجام بود ولی سرمایه‌گذار به دلیل عدم تحقق اعتبار ملی و عدم دریافت تسهیلات بانکی از یکی از بانک‌ها پروژه را تعطیل کرده است.

این مسؤول افزود: با یک سرمایه‌گذار جدید برای ادامه اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک رایزنی شده تا به صورت مشارکتی فعالیت کند.

مدیر آبفای شهری شهرستان آبیک ادامه داد: مراحل انعقاد قرارداد سرمایه‌گذار جدید تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک با مسؤولان شرکت آبفای شهری استان قزوین در حال انجام است و از هفته‌های آتی ادامه پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آغاز می‌شود.

کیخا یادآور شد: شناسایی انشعابات غیرمجاز در شهر آبیک در دستور کار قرار گرفته گرچه برخی از افراد متخلف شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395، کد مطلب: 13950525000222:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
انقدر که برای سرمایه گذاری موانع هست فک کنم هر کسی اومد پشیم.ن بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین