پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
مسئولان سمنان باید توجه داشته باشند که در راستای تحقق شعارها و وعده‌ها می‌بایست تدابیر لازم جهت ایجاد مکانی مطلوب و با امکانات لازم و امنیتی برای بانوان این شهر فراهم کنند.
شعارسال: در شهر سمنان سالها از آن زمانی که قول یک پارک اختصاصی برای بانوان داده شد گذشته است، در حالیکه بانوان سمنان نیاز به این دارند که در محیطی آرام و بدون مزاحمت اوباش دور هم جمع شوند و ساعتی را با هم باشند و این نیازها متاسفانه در جامعه ما دیده نشده است.

اگرچه از سال‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر احداث پارک ویژه بانوان در شهر سمنان به گوش می‌رسید، در سال جاری سخنان جدی‌تری از زبان مسئولان انتشار یافت.

اما در سال جدید هنوز خبری از اجرایی شدن این پروژه نیست و دیدگاه هر یک از مسئولین شهر سمنان را در خصوص پارک بانوان در ادامه بخوانید:

* احداث پارک بانوان تسریع شود

زهره درزی حرفه، مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان با توجه به اینکه توجه به امر ورزش نیز در ادارات کمتر شده است گفت: در ساختارهای قامتی ورزش کارشناسان تربیت بدنی اعلام کردند که ما دچار یک بحرانی شده ایم که این در حالی است که ورزش بانوان شاغل ما از مصوبه هیات دولت است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان با اشاره به اینکه باید به ورزش بانوان توجه شود، افزود: در یک مقطع گذرایی به ورزش همگانی بانوان شاغل در ادارت توجه شد ولی به فراموشی سپرده شد و دیگر اجرایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به اجرایی شدن پروژه پارک بانوان شهر سمنان در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

درزی حرفه با توجه به اینکه در شهرستان سمنان نزدیک به صد هزار دانشجو غیر بومی وجود دارند، اظهار کرد: با وجود دانشجو در استان هم فرصت و هم به خاطر اینکه از خانواده ها فاصله می گیرند تهدید محسوب می شوند و این دانشجویان اکثرا ادعا دارند که چه برنامه تفریحی را برای جوان استان وجود دارد و برای تفریح باید به خیابان بیایند و قدم بزنند و بعد اسیب های دیگری متوجه آنهاست.

* ضرورت حفظ مباحث اسلامی در طراحی پارک بانوان سمنان

زینب کرکه‌آبادی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه در شهر سمنان هیچ فضای تفریحی ویژه بانوان وجود ندارد، گفت: بانوان سمنانی نیز باید جایی برای پر کردن اوقات فراغت خود داشته باشند که باید برای پارک های بانوان در این شهر اقدامات جدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود پارک مختص بانوان در مجموعه مسکن مهر بیشتر مورد نیاز است و این خلا بیشتر در این مکان به چشم می خورد.

کرکه‌آبادی مرحله‌بندی اجرای طرح احداث پارک بانوان را نیز از ضرورت‌ها عنوان کرد و افزود: طولانی‌نشدن روند بررسی‌های کارشناسی خیل مهم است و باید هرچه سریع تر این کار صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در خاتمه تاکید کرد: حفظ مباحث اسلامی در طراحی پارک بانوان، تلفیق داده‌های شهرهای دیگر با داده‌های بومی و بهینه بودن موقعیت کنونی تعیین‌شده برای پارک بانوان رعایت شود.

* بسترسازی برای استفاده زنان از فضاهای ورزشی ضروری است

حسن سعدالدین، فرماندار سمنان، با اشاره به لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت زنان و دختران تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند و خواستار تسریع در عملیات اجرایی آن شد.

وی زنان را رکن اصلی خانواده دانست و تصریح کرد: بسترسازی برای استفاده زنان از فضاهای علمی و ورزشی و پژوهشی ضروری است.

فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: تأمین فضاهای مناسبی جهت بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای زنان و دختران از وظایف مدیران و مسئولان است.

* اولویت نخست شهرداری سمنان، ایجاد فضای روباز برای بانوان است

محمدکاظم شربتدار، شهردار سمنان با اشاره به تأسیس سراهای محله در این شهر گفت: بسیاری از دغدغه‌های بانوان سمنان در حوزه ورزش، مد و لباس در این سراهای محله قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها واجد وظایف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستند، اظهار کرد: در فاز اول اولویت نخست شهرداری سمنان، ایجاد یک فضای روباز با مولفه‌های محدود اشت.

شهردار سمنان در ادامه افزود: بعد از اجرایی شدن فاز اول، مولفه‌هایی را در فازهای بعدی را در این پارک ها گسترش خواهیم داد.

امید است اکنون که در ابتدای سال مالی قرار داریم مسئولان این شهرستان با اختصاص اعتباری مناسب جهت اتمام این پروژه، راه را بر بهانه‌های مختلف این چند سال از جمله نبود اعتبارات کافی ببندند و سال 94 را سال تحقق وعده مسئولان به بانوان سمنانی بدانند

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مرآت، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1394، کدخبر: - ، www.meraatnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین