پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري گفت: با همکاري دولت سه ميليارد و ١٠٠ ميليون تومان براي احداث و تجهيز پارک بانوان در شهرهاي مختلف کشور تخصيص داده شد.

شعار سال: شهيندخت مولاوردي در نشست هم انديشي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اعضاي فراکسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي و مديران کل امور بانوان و خانواده استانداري هاي سراسر کشور براي هماهنگي طرح ملي تاب آوري و اعلام سياست هاي کلي حوزه زنان اين مطلب را بيان کرد.

وي ادامه داد: در سفرهاي استاني يکي از مطالبات جدي بانوان إيجاد پارک بانوان، بازارچه فروش و نمايشگاه دائمي زنان و بيمارستان جامع زنان بود به همين منظور تلاش زيادي براي دريافت اين ميزان اعتبار انجام شد.

مولاوردي تصريح کرد: بايد بودجه اي که براي راه اندازي و تجهيز پارک بانوان که با همکاري محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور اختصاص داده شده در اين بخش هزينه شود.

معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري اضافه کرد: براي هر استان ١٠٠ ميليون تومان که در مجموع بيش از سه ميليارد و ١٠٠ ميليون تومان اختصاص يافته و اين اعتبارات با اولويت شهرستان هايي است که به آنجا سفر کرده ايم تخصيص مي يابد.

وي افزود: در أکثر استان ها پارک بانوان راه اندازي شده اما بايد تجهيز شود و بايد اين اعتبار براي پارک بانوان هزينه شود.

مولاوردي با بيان اينکه براي سردشت ۵٠٠ ميليون تومان بخاطر شرايط خاص زنان آن شهر تخصيص داده شد، گفت: اميدواريم با تلاش همه بتوانيم نسبت به راه اندازي و تجهيز پارک هاي بانوان در کشور اقدام شود.

وي درباره ماده ١١۶ در لايحه احکام برنامه ششم توسعه با موضوع زنان نيز اشاره کرد و افزود: پيگيري هايي براي اين ماده قانوني انجام شده و بايد با تعيين شاخص ها، هدفگذاري آن صورت گيرد.

معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري، سند برنامه ششم را مفصل و همه جانبه با اولويت بندي عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان تصويب اين ماده قانوني مجلس و کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي بدون توجه به سند برنامه ششم مخالفت هاي اساسي با ماده ١١۶ شد و با رويکرد عدالت جنسيتي مخالفت شد اما در نهايت راي قاطع آورد.

مولاوردي اضافه کرد: مواد ١١٧و ١١٨ را که به لايحه احکام اضافه کردند، از سياست هاي کلي خانواده در اين دو ماده آورده اند و اينها در دستور کار ما است و دوباره آن را در اين مواد آورده اند.

وي ادامه داد: در نهايت ماده ١١٧ تصويب شد اما ماده ١١٨ که مربوط به اولويت بندي براي استخدام مردان متأهل داراي فرزند است هنوز به تصويب نرسيده که اميدواريم اين ماده نيز تصويب شود.

معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري خاطرنشان کرد: اميدواريم شوراي نگهبان ماده ١١۶ را تصويب کند تا به يک وضعيت مطلوب در حوزه زنان براي کاهش فاصله ها ميان حوزه زنان برسيم.

وي درباره اجراي منشور حقوق شهروندي با ١٢٠ ماده در کشور نيز گفت: بايد اين موضوع را به عنوان خط مشي نظام اجرايي کنيم و گفتمان حقوق شهروندي در استان ها شکل گيرد.

معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري همچنين درباره طرح مهارت افزايي و توان افزايي مديران استاني نيز اشاره کرد و گفت: اين طرح با طلسم ها و مشکلاتي روبه رو بود که اميدواريم به زودي همه مشکلات آن رفع شود و به اجرا در آيد.

مولاوردي ابراز اميدواري کرد بهمن ماه اين طرح به اجرا گذاشته شود و اميدواريم شاهد اجراي آن باشيم.

وي درباره ابلاغ کاهش مشروط ساعت کاري بانوان نيز گفت: کم کم مشکلات آن شروع شده که يا اجرا نمي شود و يا ناقص اجرا مي شود اما به نظر من تا زماني که وحدت رؤيه اي در اين زمينه نداشته باشيم به درستي اجرا نمي شود.

معاون رئيس جمهوري افزود: اين موضوع نياز به شفاف سازي دارد که قرار است دستورالعملي براي شفاف سازي آن داشته باشيم و اين قانون که پس از ١١ سال اجرا شده را نهائي و اجرايي کرد.

مولاوردي گفت: سالها براي تصويب قانون تلاش مي شود اما براي اجراي آن مشکلات جدي وجود دارد.

مولاوردي همچنين به برخي ديگر از مباحث حوزه زنان اشاره کرد و ادامه داد: براي اجراي سياست هاي کلي خانواده همه قوا بايد تلاش کنند و به همه دستگاهها ابلاغ شده است.

وي همچنين ضمن تسليت رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: در دوران رياست جمهوري آيت الله هاشمي رفسنجاني زيرساخت هاي حوزه زنان شکل گرفت و آغاز فعاليت ها در اين حوزه به سال ۶٨ برمي گردد و سال ٧٠ دفتر امور بانوان رياست جمهوري تشکيل شد، البته ايشان نگاه ويژه اي به حوزه زنان داشتند.

وي خاطرنشان کرد: آيت الله هاشمي رفسنجاني از همان زمان روشنگري و نگاه روشن به مسائل زنان را داشتند.

مولاوردي به برخي سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني درباره حضور زنان در انتخابات اضافه کرد: هميشه ايشان نکته اي مطرح مي کردند که زنان مي تواند به نامزدهاي خود راي دهند و اينکه زنان راي نمي آورند بخاطر اين بوده که زنان به زنان راي نمي دهند.

معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري اظهار کرد: همه بايد با همکاري رسانه ها براي ترويج ديدگاههاي آيت الله هاشمي رفسنجاني تلاش کنند.

نشست هم انديشي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اعضاي فراکسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي و مديران کل امور بانوان و خانواده استانداري هاي سراسر کشور امروز يکشنبه به مدت يک روز در محل هتل لاله در حال برگزاري است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشکات برین، تاریخ 27 دی 95، کد مطلب: 59146: www.mbbi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین