پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۷۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
به گزارش قومس، دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان سمنان گفت: هم اکنون میزان مطالبات شبکه بانکی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان، حدود هفت درصد از کل مصارف و تسهیلات پرداختی است.

شعار سال:


حسن مونسان با بیان اینکه مطالبات بانک ها در قالب ارایه تسهیلات به بخش خصوصی، شرکت ها و یا اشخاص حقیقی است که هنوز بازپرداخت نشده است، افزود: میزان انحراف در نسبت مصارف به منابع بانکی در بانک‌های استان سمنان 20 درصد است.

وی با بیان اینکه انحراف مصارف به منابع یکی از جدی‌ترین مشکلات در حوزه تسهیلات بانکی است، تصریح کرد: این تفاوت نشان‌دهنده کمبود منابع در استان سمنان و سوق دادن مصارف به سمت واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.

مونسان درباره عملکرد بانک های استان سمنان در وصول این مطالبات، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، وصول کل مطالبات به راحتی و در زمان نزدیک امکان پذیر نیست، هر چند که مردم و تولیدکنندگان با توجه به تعهد و اعتقادات قلبی خود سعی دارند تا معوقات خود را مدیریت و هدایت کنند.

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با اشاره به اینکه برای وصول معوقات بانکی تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصمیم گیری شده، اظهارداشت: شبکه بانکی استان سمنان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کشاورزی، تعهد پرداخت تسهیلات به میزان چهار هزار و 600 میلیارد ریال را پذیرفته و این در حالی است که تاکنون هشت هزار و 400 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود نبود تعادل منابع و مصارف، حمایت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان سمنان در دستور کار بانک‌های استان قرار دارد، افزود: دریافت کنندگان تسهیلات باید خود را ملزم به بازپرداخت بدانند و در حمایت از تولید، بانک ها را همراهی کنند.
مونسان اعلام کرد: تسهیلات گیرندگان در صورت نداشتن توان لازم برای بازپرداخت تمام تسهیلات معوق خود، حداقل می توانند به بانک ها مراجعه و نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت بخشی از این تسهیلات اقدام و نسبت به تقسیط باقی آن در یک بازه زمانی تلاش کنند.

مونسان افزود: این اقدام تسهیلات گیرندگان سبب می شود تا ضمن کاهش دغدغه بانک ها دراین باره، رونق اقتصادی واحدهای استان سمنان را هم شاهد باشیم.
وی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حدود 14 بانک گزارشی را اعلام کردند که پس از کاهش سود بانکی، تراز مالی آنان به سمت زیان دهی رفته است، گفت: کاهش سود بانکی به دنبال ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار انجام شده و به طور قطع این شورا همه جوانب را در نظر خواهد گرفت تا بانک ها در شرایط بد قرارنگیرند.

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان سمنانبا اشاره به آغاز واگذاری کارت اعتباری در بانک ملی استان سمنان از چند ماه گذشته همزمان با سراسر کشور، اظهارداشت: بر اساس آمار حدود هشت هزار کارت اعتباری در قالب کارت های برنزی، نقره ای و طلایی و بر اساس شرایط مشتریان در استان سمنان ارایه شده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی قومس، تاریخ انتشار 28 آذر 95، کد مطلب: 53669: www.ghomess.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین