پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
شهردار آبیک از پرداخت 42 میلیارد ريال بدهی این شهرداری خبر داد و گفت: بودجه شهرداری آبیک که 300 میلیارد است، بر اساس واقعیت نوشته شده است.
شعار سال: شهردار آبیک از پرداخت 42 میلیارد ريال بدهی این شهرداری خبر داد و گفت: بودجه شهرداری آبیک که 300 میلیارد است، بر اساس واقعیت نوشته شده است.

سعید آگشته صبح امروز در دومین نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک دریافت عوارض مردمی، ارزش‌افزوده و ذی‌حساب شامل تملک دارایی و اعتبارات ملی و استانی را از منابع شهرداری ذکر و اظهار داشت: علاوه بر کاهش 60 درصدی اعتبارات ملی و استانی به شهرداری‌ها، عوارض مردمی در حوزه نوسازی، ساخت و ساز و صدور پروانه هم به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: پرداخت ارزش‌افزوده هم بر اساس مسائل مختلف مانند قدرت و نگاه مدیران و غیره هر روز دستخوش تغییرات است و اداره شهرها به سختی صورت می‌گیرد.

شهردار آبیک ادامه داد: شهرداری نهاد عمومی و غیردولتی بوده که اعتبارات آن وابسته به دولت بوده و نظام مالی آن متأثر از اقتصاد کلان کشور است که دولت موظف است وظیفه حاکمیتی خود را در اداره شهرها با تامین اعتبارات به نحو احسن انجام دهد.

آگشته خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس 50 درصد ارزش‌افزوده به دولت و 50 درصد مابقی آن بیاد بین شهرداری‌ها توزیع شود که دولت 30 درصد آن را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کند که این امر عدم توسعه را به همراه خواهد داشت.

این مسؤول شهری بیان کرد: احصای بدهی شهرداری آبیک به دلیل عدم ارائه قطعی صورت وضعیت توسط پیمانکاران به طور دقیق قابل احصا نیست.

شهردار آبیک افزود: در حال حاضر بدهی شهرداری آبیک بین 130 تا 150 میلیارد ریال است که تاکنون 42 میلیارد ریال از این بدهی پرداخت شده است.

آگشته ادامه داد: شهرداری آبیک جزء معدود شهرهایی است که به هیچ وجه مشکل نیروی انسانی و پرداخت حقوق ندارد.

آگشته با اشاره به تعریف 38 پروژه در شهر آبیک طی امسال اذعان کرد: پیشنهاد بودجه سال 97 شهرداری آبیک به شورای شهر 250 میلیارد ریال بوده که بنابر سیاست‌ها بودجه امسال 300 میلیارد ریال است که از این میزان 57 درصد آن عمرانی و 43 درصد جاری است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در بودجه‌نویسی توجه به حقیقت و درآمدهای گذشته است که بر اساس بخشنامه بودجه متوسط استحصالی پنج سال اخیر باید دریافت و 15 درصد افزایش یابد به عنوان مثال اگر بودجه شهرداری 450 میلیارد ریال بودجه مصوب شود و 180 میلیارد ریال ان پایان سال جذب شود، غیرحرفه‌ای و با شرافتحرفه‌ای نیست.

شهردار آبیک با اشاره به تعریف 38  پروژه عمرانی برای این شهر ادامه داد: با اجرایی شدن 38 پروژه عمرانی با حمایت دستگاه‌های استانی و شهرستانی و سعه صدر مردم، اتفاقات بسیار مهمی ر در حوزه توسعه شهر آبیک شاهد خواهیم بود.

آگشته با تایید عدم کارآیی لازم دوربین‌های مدار بسته شهر آبیک توضیح داد: در بودجه تملک دارایی امسال دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه برای بهبود دوربین‌های مدار بسته اختصاص یافته که یکی از پروژه‌های شهری جا به جا شده و پروژه پایش تصویری اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با اعتبار مذکور، در هفت نقطه از شهر آبیک دوربین مدار بسته نصب می‌شود و بهبود کیفیت دوربین‌های مدار بسته فعلی هم انجام می‌شود که طی دو سال آینده پایش تصویری دوربین‌های مدار بسته به اتمام می‌رسد.

این مسؤول شهری در خصوص انعقاد قرارداد با پیمانکار تلویزیون شهری بیان کرد: در این زمینه فضا در اختیارفرد مورد نظر قرار داده شده بود و حقی برای مجموعه شهرداری ایجاد شده بود که انعقاد قرارداد جدید در چارچوب قوانین حاکم بر شهرداری و به شیوه بیوتی صورت گرفته است.

شهردار آبیک افزود: طرف قرارداد تلویزیون شهری مقرر شده سالانه 170 میلیون ریال به شهرداری پرداخت کند که طی هشت سال به صورت پلکانی 10 درصد به مبلغ فوق افزوده می‌شود.

آگشته با اشاره به وجود 370 دستفروش و وانت‌بار در شهر آبیک ادامه داد: از این تعداد 330 دستفروش در بازارها و 40 نفر به صورت پراکنده در شهر آبیک مشغول فعالیت هستند.

وی60 درصد دستفروشان را بومی شهر آبیک ذکر و خاطرنشان کرد: 157 نفر از دستفروشان به صورت خوداظهاری به شهرداری آبیک مراجعه کرده‌اند و تایید شده‌اند.

این مسؤول شهری با بیان اینکه شهرداری آبیک متولی ایجاد شغل نیست و برای جلوگیری از فعالیت دستفروشان و وانت‌بارها واحد اجرائیات در حد توان فعالیت می‌کند، اذعان کرد: معیشت دستفروشان هم باید مورد توجه قرار گیرد گرچه وجود آنها در سطح کلان شهر یعنی اصناف هم تاثیرگذار است.

شهردار آبیک افزود: در کمیسیون حقوقی شورای شهر آبیک ساماندهی بازار روزها در مرحله بررسی قرار دارد که اتفاقات جدیدی در این زمینه رقم می‌خورد.

آگشته با اشاره به اینکه آرامستان فعلی شهر آبیک با میزان آمار مرگ و میر فعلی تا پنج سال آینده تکمیل می‌شود، ادامه داد: زمین‌هایی پیشنهاد و تعیین شده که به اداره حفاظت از محیط زیست برای تایید اعلام شده و پس از تایید، زمینی برای آرامستان جدید از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری أخذ می‌شود.

گفتنی است، در پایان این نشست با اهدای لوح و هدایایی از خبرنگاران شهرستان آبیک و فعالان حوزه روابط عمومی و تعدادی از کارکنان شهرداری آبیک تجلیل شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970224000652 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
این دهی ها باعث ورشکسته شدن بخش خصوصی در زمینه های عمرانی میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین