پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان ماه در ۱۸۷ روستای استان قزوین اجرا می شود
شعارسال:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان ماه در ۱۸۷ روستای استان قزوین اجرا می شود.

 مجید کشاورز روز دوشنبه درجمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در خصوص عمران و آبادی روستاها بر اساس آمار و اطلاعات دقیق اظهارداشت: مقدمات طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی از تیرماه شروع شده و چهارمین دوره است که این آمارگیری به صورت مستمر و منظم در سراسر کشور اجرا می شود.

وی افزود: آمارگیری هر ۴ سال انجام می شود تا بتوانیم ضمن به روز رسانی اطلاعات برای آینده نیز درست تصمیم گیری کنیم.

کشاورز بیان کرد: برای توجیه نیروهای آمارگیر یک هفته دوره آموزشی داریم و تعداد ۲۵ نیرو در قالب سه تیم سه نفره عملیات آمارگیری را انجام می دهند و در نهایت اطلاعات در مرکز استان جمع اوری و به مرکز ارسال می شود و در این کار دو نماینده از سوی مشاور تعیین شده و نیروهای نظام مهندسی هم همکاری می کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین یادآورشد: در این آمارگیری سه نوع فرم پیش بینی شده که ویژگی روستا در پرسش نامه آبادی تکمیل می شود و اطلاعات وضعیت سکونت روستایی، فعالیت اقتصادی، بافت روستایی، مصالح بومی در ساخت و ساز، انرژی های نو، تاسیسات زیربنایی و روبنایی جمع اوری می شود.

کشاورز گفت: فرم بعدی لیست واحدهای مسکونی است که فهرست برداری می شود و در آن اطلاعلاتی مانند تعداد واحدهای دائمی یا فصلی و فرم سوم مربوط به واحد مسکونی است که نوع ساخت و ساز، سازه ها، مساحت بنا، عمر ساختمان، وضعیت سند، وضعیت عملکرد ایوان و حیات، تعداد اتاق ها، طبقات و سطح اشغال، وضعیت مقاوم سازی و تسهیلات مورد بر رسی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در این آمارگیری تمام تغییراتی که در سالهای اخیر در عرصه مسکن رخ داده مانند فضای معیشتی اضافه شده، طرح های تفکیکی فضاهای جدید، مناسب بودن مکان احداث هم بررسی می شود.

کشاورز در خصوص اهداف اجرای طرح امارگیری اظهارداشت: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان، شناخت ویژگی های واحدهای مسکونی روستایی و شناخت ویژگی های عمومی روستا از مهمترین اهداف اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی است.



۹۳ هزار واحد مسکونی روستایی در استان

کشاورز در ادامه در زمینه تعداد واحدهای مسکن روستایی اظهارداشت: در استان قزوین ۹۳ هزار و ۲۰۶ واحد روستایی داریم که حدود ۳.۵ درصد آنها به صورت تصادفی و مقایسه ای انتخاب شده اند و آمارگیری می شوند.

وی اضافه کرد: بیشتر این واحدها در بافت قدیمی قرار دارند و اطلاعات این طرح با سه دوره قبل مقایسه می شود.

کشاورز گفت: ۱۸۷ روستا در اجرای طرح آمارگیری مورد هدف است و ۳۳۱۴ واحد توسط ۲۵ نیروی آموزش دیده آمارگیری می شود.

۴۸ درصد واحدهای روستایی استان قزوین نوسازی شده است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت نوسازی واحدهای روستایی گفت:سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی درکشور باید نوسازی شود که در استان قزوین از مجموع ۹۴ هزار واحد روستایی حدود ۴۸ درصد آنها بازسازی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان نوسازی شده است و هر سال نیز با توجه به استقبال روستاییان بیش از ۳ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی می شود.

کشاورز اظهارداشت: برای نوسازی مسکن روستایی در حال حاضر ۲۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد داده می شود.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۱۰۲ هزار و ۱۳۱ خانوار روستایی داریم که هشت هزار خانوار فاقد مسکن هستند.

کشاورز اضافه کرد: با امضاء تفاهم نامه تلاش می کنیم تا نظارت بر ساخت و ساز مسکن روستایی جدی تر شود که در این راستا به پلیس ساختمان روستایی نیاز داریم که برای شکل گیری آن باید اقدام شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: وام نوسازی قبلا ۱۸ میلیون تومان بود که با ۳۳ درصد افزایش به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است و می تواند یک سوم هزینه ساخت را تامین کند.

وام نوسازی ۲۵ میلیون تومان با سود ۵ درصد

کشاورز اظهارداشت: در حال حاضر ۵۲ درصد واحدهای روستایی استان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است که با کمک دولت و استقبال روستاییان باید این واحدها نیز شرایط استاندارد پیدا کند.

وی گفت: نوسازی واحدهای روستایی بسیار مهم است تا از بروز خسارت در مواقع حوادث غیرمترقبه جلوگیری شود که در این راستا اکثر روستاهای برخوردار از طرحهای نوسازی بیشتر استفاده کرده اند.

کشاورز اظهارداشت: ساخت و سازها بر اساس نیاز روستایی است و از نظر مقاوم سازی جایگاه خوبی داریم و متوسط فصای مسکونی روستایی در کشور ۷۰ مترمربع و در استان قزوین ۸۹ مترمربع است.

وی از روستائیانی که از بانکها تسهیلات دریافت کرده اند خواست ضمن بازپرداخت اقساط خود از بخشودگی جرائم استفاده کرده و زمینه پرداخت تسهیلات بیشتر و روان سازی امور بانکی برای دیگر متقاضیان را فراهم کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار26شهریور 97، کد خبر: 4405704،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
ا.ف75
اینکه ما تمرکزمون رو از مدیریت های شهری ببریم سمت روستایی باعث میشه که در زمینه شهری هم موفقیت های بیشتری کسب کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین