پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: لیست بدهکاران شهرداری قزوین مشکوک است، در این لیست افرادی که بدهکاری چند صدمیلیونی به شهرداری دارند هشت سال است بدهی خود را پرداخت نکرده یا برخی به استخدام شهرداری درآمده‌اند.

شعار سال: فرج‌الله فصیحی‌رامندی رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۲۳ آذر برگزار شد، تصریح کرد: اگر نگاهی به لیست بدهکاران شهرداری بیندازیم متوجه می‌شویم که عده‌ای ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بدهی به شهرداری دارند که حدود هشت سال پرداخت‌ نشده است اما همچنان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: طبق قانون کسی که به شهرداری بدهکار است نمی‌تواند به استخدام شهرداری دربیاید اما معاون سابق یکی از بخش‌های شهرداری بدهکاری بسیاری به شهرداری داشته و درعین‌حال در استخدام شهرداری بوده است.

این عضو شورا بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که برخی افراد با توصیه‌های مدیران یا برخی از اعضای شورا از پرداخت بدهی خود سرباز زدند درحالی‌که برخی به خاطر بدهی ۹ میلیونی منع کار شدند و از ادامه اجرای پروژه‌شان جلوگیری شده است.

فصیحی تأکید کرد: افرادی چک‌های عقب‌افتاده به شهرداری قزوین دارند ولی در مدت وصول چک‌ها توسط برخی مسئولان و افراد واسطه، مطالبه‌گری مجموعه مدیریت شهری از این افراد به تعویق می‌افتد و باید این لیست موردبررسی قرار بگیرد و به‌طورقطع با آن‌ها برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به مؤسسه کاسپین اظهار کرد: شهرداری قزوین زمین تله‌سی‌یژ را در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده است، همچنین این نهاد اجاره‌بهای موسسهٔ کاسپین را به مدت ۱۰ سال پرداخت کرده است اما شرکای آن هیچ مبلغی را نپرداختند.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: برخی مسئولان استان از فرصت نبود شهردار قزوین استفاده کرده و اموال این نهاد را به تاراج می‌برند، یکی از مسئولان استانی نامه نوشته که زمین ۱۹۵ هکتاری که به نام مؤسسهٔ رفاهی و تفریحی کاسپین است را به نام سازمان همیاری بزنند.

وی بیان کرد: شهردار قزوین در دورهٔ مدیریت سابق نیز در صورتجلسه سازمان همیاری امضاء کرده که زمین یادشده به این سازمان واگذار شود که انجام چنین کاری خلاف قانون، شرع و عرف است، شهرداری قزوین باید در سازمان همیاری حق مدیریت و نظارت داشته باشد ولی ندارد.

شهرداری قزوین بانک اطلاعاتی املاک ندارد

فصیحی افزود: شهرداری قزوین زمین و پروانه سازمان همیاری را داده ولی حق مدیریت و حتی حساب‌وکتاب این سازمان را بر عهده ندارد که این ضعف است و باید برطرف شود، در این زمینه مسئولان شهرداری باید نسبت به تشکیل جلسه جهت تعیین و تکلیف زمین موسسه تفریحی و رفاهی کاسپین اقدام کنند و اموال قانونی خود را پس بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به فرودگاه قزوین یادآور شد: شهرداری قزوین سه میلیارد تومان برای آماده‌سازی فرودگاه قزوین هزینه کرده است که متأسفانه حیف‌ومیل شده که باید آن را پیگیری کنیم، همچنین قرارداد فرودگاه‌ها با حکم حکومتی فسخ‌شده است، شهرداری قزوین نسبت به دریافت پنج میلیارد تومان که در این قرارداد هزینه کرده است باید اقدام کند.

این عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: در حوزه بانک‌ها نیز ما از بانک شهر وام دریافت کردیم اما حسابی نداریم و هرچه بانک بگوید پرداخت می‌شود درحالی‌که هیچ حسابرسی به آن رسیدگی نمی‌کند تا صحت‌وسقم را بررسی کند و هر مبلغی که گفته می‌شود را باید بپردازیم این امر باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: هیچ بانک اطلاعاتی در خصوص املاک و اموال شهرداری قزوین وجود ندارد، دلیل آن را هم این بیان می‌کنند که به‌طور مستمر در حال تغییر است.

افرادی با استفاده از واسطه بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمی‌کنند

مهدی عبدالرزاقی نایب‌رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: شهرداری قزوین رفتار دوگانه در دریافت مطالبات دارد که همین باعث تشویش افکار عمومی مردم است و باید این روند اصلاح شود.

وی افزود: برخی از شهروندان به کمیسیون ماده ۱۰۰ بدهکار هستند و نیروهای شهرداری بعد از گذشت سه ماه نسبت به پلمب ساختمان آن‌ها اقدام می‌کنند، چطور ممکن است فردی بعد از هفت سال بدهکاری همچنان مشغول به کار باشد.

عبدالرزاقی تأکید کرد: برخی از افراد هشت سال به شهرداری قزوین بدهکار هستند و حتی در ساختمان احداث‌شده زندگی می‌کنند ولی نسبت به دریافت مطالبات آن‌ها اقدامی نمی‌شود و از طرفی فرد روستایی که بیش از ده میلیون تومان به شهرداری بدهکار است درخواست مهلت دارد و به آن مهلت نمی‌دهد ولی چرا افرادی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به این نهاد بدهکارند و کسی با آن‌ها برخورد نمی‌کند؟

وی بیان کرد: اگر فردی با یک مسئول در شهرداری قزوین رابطه دارد بدهکاری خود را به تعویق می‌اندازد ولی شهروندی که کسی را در این نهاد ندارد باید بدهی خود را زودتر بپردازد و در غیر این صورت از ادامه کارش جلوگیری می‌شود، شهرداری قزوین باید تکلیف پرونده‌هایی که میلیون‌ها تومان به شهرداری قزوین بدهکار است تعیین کرده و با طرح دعوای حقوقی مطالبات خود را دریافت کند.

این عضو شورای شهر تأکید کرد: چطور می‌شود شهرداری قزوین با این حجم از املاک بانک اطلاعاتی نداشته باشد اگر به یک مغازه ساندویچ‌فروشی هم بروید تمام ورود و خروج‌ها ثبت می‌شود تا مورد رسیدگی قرار بگیرد، تهیه بانک اطلاعاتی از املاک شهرداری باید سریعاً مورد پیگیری قرار بگیرد و توجیهی پذیرفته نیست.

شهرداری باید از منابع خود سود ببرد

عبدالرزاقی در این خصوص تصریح کرد: شهرداری قزوین در شرکت نمایشگاه‌ها، موسسه تفریحی رفاهی کاسپین، سازمان همیاری و سایت محمدآباد سهامدار است اما تاکنون این مراکز درحالی‌که سود ده هستند انتفاعی برای شهرداری نداشته است.

وی تأکید کرد: زمین شرکت نمایشگاه‌ها را شهرداری در اختیار این نهاد قرار داده و همچنین آماده‌سازی آن را انجام داده است و به‌صورت رایگان مجوز صادر کرده است، طبق تفاهم‌نامه نیز ۴۰ درصد از سود این شرکت مختص شهرداری است اما هم‌اکنون شهرداری در آن دخل و تصرف نداشته تا سال ۹۲ به بهانه ضرر ده بودن شرکت نمایشگاه‌ها سودی به شهرداری نداده بعدازآن نیز زمانی که نمایشگاه به سوددهی رسیده حتی یک ریال به شهرداری پرداخت‌نشده است.

این عضو شورا بیان کرد: اموال شهرداری از دست مجموعه مدیریت شهری درآمده است ما در مؤسسه کاسپین ۷۰ قطعه زمین دوهزار متری داریم که سرمایه خوبی است و باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

هر قزوینی روزی هزارتومان نزول به بانک شهر می‌دهد

احد چگینی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز بیان کرد: در راستای احقاق حقوق سه میلیارد تومانی شهرداری در بحث فرودگاه باید طرح دعوا حقوقی شود و پیشنهاد می‌شود از ظرفیت شورای عالی استان‌ها در این حوزه استفاده شود.

وی افزود: شهرداری قزوین در شرکت نمایشگاه‌ها سهامی ندارد اما طبق توافق صورت گرفته باید ۴۰ درصد از سود این شرکت به شهرداری پرداخته شود، همچنین شهرداری قزوین در سازمان همیاری‌های ۴۰ درصد و در تله سیژ ۶۰ درصد سهام دارد که باید موردتوجه قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: وام شهرداری قزوین به بانک شهر همچنان باقی است و ماهانه شش تا هفت میلیارد تومان به این بانک بهره پرداخت می‌شود، مسئولان شهرداری و اعضای شورا باید تدبیری اتخاذ کنند تا پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر به پایان برسد.

وی تصریح کرد: اگر سود پرداختی به بانک شهر را با توجه به جمعیت شهر قزوین در نظر بگیریم روزانه هر شهروند قزوینی هزار تومان به بانک شهر نزول پرداخت می‌کند که این ظلم بزرگی در حق مردم است.

شهرداری قزوین برای دریافت وام بانک شهر مجوزی نداشته است

محسن حق‌شناس دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در این خصوص گفت: شهرداری قزوین برای دریافت وام بانک شهر مجوزی نداشته و نباید اقساط و زمان بازپرداخت آن را به تعویق می‌انداخت، حسابرسان، گزارش‌های حسابرسی شهرداری قزوین را هرساله ارائه می‌دهند و اشتباهات گذشته مسئولان شهرداری را متذکر می‌شوند ولی هیچ اقدامی در جهت رفع آن‌ها انجام نمی‌شود.

وی افزود: گزارش‌های حسابرسی را باید جدی گرفت و با مسئولانی که باعث به وجود آوردن زیان به شهرداری قزوین شدند، برخورد کرده و آن‌ها را مواخذه کرد، مسئولانی که بدهی بزرگ شهرداری قزوین به بانک شهر را به وجود آوردند باید جوابگوی عملکرد خود باشند و توضیح دهند که چرا این کار را انجام دادند بنابراین باید از آن‌ها دعوت کنیم به صحن شورا بیایند.

حق‌شناس بیان کرد: آنچه در ظاهر مشخص است ما شهر را درگذشته ارزان فروختیم، باید گلوگاه‌های تخلف که در شهرداری قزوین است شناسایی شود.

کاسپین ظرفیت تبدیل به پیست اسکی را دارد

سعید دقیقی عضو شورای شهر قزوین نیز تصریح کرد: مجموعه کاسپین پتانسیل خوبی در حوزه گردشگری دارد و می‌شود از آن بهترین استفاده را کرد، با توجه به بارش برف در این منطقه شاهد تیوب بازی مردم در این منطقه هستیم این در حالی است که فدراسیون اسکی تمایل خود را برای تأسیس پیست اسکی در این منطقه اعلام کرده است.

وی افزود: این منطقه می‌توانند به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود اما هم‌اکنون درگیر مدیریت دوپهلو شهرداری و سازمان همیاری است که باید هر چه سریع‌تر مورد توجه قرار بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 24 آذر 98، کد مطلب: 98092417688: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین