پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
شهردار قزوین گفت: بودجه در نظر گرفته‌شده برای شهرداری در سال آینده، 635 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که این میزان نسبت به سال 96 با 14 درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

شعارسال: شهردار قزوین گفت: بودجه در نظر گرفته‌شده برای شهرداری در سال آینده، 635 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که این میزان نسبت به سال 96 با 14 درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

علی صفری در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین با تقدیم بودجه سال 97 شهرداری تصریح کرد: بودجه شهرداری در سال 97 با اتکا بر موضوع اقتصاد مقاومتی و درآمدهای پایدار تصویب‌شده است، برنامه‌های فرادست ازجمله برنامه 1404، رویکردهای برنامه دوم 5 سال شهرداری و برنامه ششم توسعه کشور در این بودجه مدنظر قرارگرفته‌اند.

وی افزود: اصلاح ساختار سازمانی شهرداری، بهره‌گیری از مدیریت هزینه و جلوگیری از اسراف، توسعه زیرساخت‌های شهری و توجه ویژه به عدالت و فرصت برابر در مناطق کم برخوردار، ساماندهی به وضعیت نواحی منفصل شهرداری از شاخص‌های اصلی بودجه سال 97 هستند.

شهردار قزوین اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته‌شده برای شهرداری در سال آینده، 635 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است که این میزان نسبت به سال 96 با 14 درصد افزایش روبه‌رو بوده است، هزینه‌های جاری 30 درصد و هزینه‌های عمرانی 70 درصد بودجه پیش‌بینی‌شده است.

وی یادآور شد: 1.65 درصد نسبت به سال گذشته در هزینه‌های جاری کاهش و در هزینه‌های عمرانی افزایش داشتیم، تفکیک پروژه‌های مختلف شهرداری را اگر مدنظر بگیریم درمجموع با 219 پروژه که 57 پروژه در حوزه معاونت عمرانی، 33 پروژه در حوزه ترافیک، 31 پروژه در حوزه خدمات شهری و سایر حوزه‌ها در نظر گرفته‌شده است؛ بیشترین پروژه درواقع 45 درصد پروژه‌ها در بخش معاونت عمرانی و 20 درصد در حوزه ترافیک قرار دارند.

صفری خاطرنشان کرد: شاخص‌های اصلی بودجه سال 97 شامل حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی، حرکت به سمت حسابداری تعهدی به‌جای حسابداری نقدی به‌منظور شفاف‌سازی درآمدهای غیر نقدی و حساب‌های مالی و نشان دادن واقعی دارایی‌های شهرداری است.

وی با اشاره به نسخه شفاف‌سازی بودجه بیان کرد: همه ردیف‌های بودجه شهرداری اعم از درآمدها و هزینه‌های جاری و عمرانی به همراه مستندات خدمت اعضای شورا ارائه شود، در بودجه سال 97 سعی کردیم با نگاه برنامه 5 ساله حرکت کنیم.

* تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت بودجه سال 97

شهردار قزوین یادآور شد: برخی از جداول برنامه به‌ویژه در خصوص وضعیت موجود شهرداری خالی بود که با کمک شورای شهر و كميسيون برنامه و بودجه تکمیل کردیم که جهت بررسی عملیاتی در کمیسیون‌ها به شورا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اولویت اصلی در بودجه سال 97 تأکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری و حذف هزینه‌های غیرضروری رویکرد و هدف اصلی ما در این بودجه است، مناسب سازی معابر برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی در پروژه‌های شهرداری به‌عنوان یک اصل قرارگرفته و اولویت ما بوده است.

صفری تصریح کرد: سعی کردیم سازمان‌های شهرداری به سمت خودکفایی بروند بنابراین میزان کمک شهرداری به سازمان‌ها نسبت به سال 96 از افزایش ناچیز برخوردار است، درواقع سرانه بودجه 97 برای هر شهروند یک‌میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است که در بین شهرداری‌های رتبه یازدهم جز برترین‌های کشور خواهیم بود.

وی افزود: هدف ما بهره‌برداری از برخی پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری و سرمایه گزاری است که ازجمله آن فاز اول ساختمان اداری شهرداری و شورای شهر، تقاطع غیره مسطح امام رضا (ع)، ساختمان ستاد اقامه نماز، فاز 2 پارک شهرک عارف، اراضی 17 هکتاری، فاز اول سافاری پارک، خانه‌های فرهنگ و پارک‌های جیبی را به بهره‌برداری می‌رسانیم و پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز می‌کنیم.

شهردار تأکید کرد: اگر پروژه‌های ناتمام را اجرایی نکنیم علاوه بر بعد اجتماعی خسارت زیادی به ما تحمیل می‌شود و مسائل این‌گونه نگاه ما این بوده است که پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم، برخی از پروژه‌های سرمایه گزاری را نیز به نتیجه می‌رسانیم.

* افزایش 2 برابری بودجه سازمان فرهنگی وزشی شهرداری

وی افزود: بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، نگاه به مسائل فرهنگی رشد قابل قبولی داشته و از 11 میلیارد تومان به 22 میلیارد تومان رسیده است، تا در حوزه فرهنگ و هنر گام‌های مثبتی برداریم.

صفری خاطرنشان کرد: در حوزه شهر قزوین علی‌رغم اینکه درآمد در منطقه یک شهرداری از 2 منطقه دیگر کمتر است اما سعی کردیم هزینه کارهای عمرانی را در منطقه یک افزایش دهیم؛ این منطقه در زیرساخت‌های ورزشی، فرهنگی و مسائل اجتماعی کم برخوردار است اما در لایحه بودجه پیشتاز است.

وی افزود: در حوزه گردشگری رشد قابل‌توجهی داشتیم، اگر مقایسه کنیم در حوزه خدمات شهری رشد 50 درصدی داشتیم که خدمات موردنیاز شهروندان را برآورده کنیم که در این میان سازمان آتش‌نشانی با 180 درصد، سازمان میدان‌ها میوه و تره‌بار با 190 درصد به دلیل ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و بقیه سازمان‌ها در رأس این موضوع قرار دارند.

شهردار قزوین یادآور شد: در حوزه فضای سبز با توجه به رویکرد شورای اسلامی در حوزه نشاط اجتماعی سعی کردیم رشد خوبی داشته باشیم بنابراین در فضای سبز با رشد 66 درصدی روبه‌رو بودیم این امر حرکت بزرگی در حوزه نشاط اجتماعی است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و پسماند نیز رشد 17 درصدی دیده‌شده است، رشد 15 درصدی در حوزه هدایت دفع آب‌های سطحی، رشد 2 درصدی در حوزه تأسیسات حفاظتی شهر و در حوزه بهبود محیط شهری رشد 18 درصدی داشتیم.

* افزایش 100 درصدی عوارض نوسازی در سال 97

صفری خاطرنشان کرد: ماده 100، 9 درصد بودجه ما را تشکیل می‌دهد، این حرکت ما را به سمت درآمدهای پایدار سوق می‌دهد، 135 میلیارد تومان مطالبات داریم، 60 میلیارد تومان در حوزه عوارض نوسازی باید به ما پرداخت شود یعنی اگر از ماده 100 به سمت عوارض برویم می‌توانیم در حوزه درآمد پایدار حرکت کنیم.

وی افزود: درآمد ما از بودجه ماده 100 را افزایش ندادیم اما عوارض نوسازی را 100 درصد افزایش دادیم؛ در حوزه تغییر کاربری نسبت به تحقق‌یافته سال 96 افزایش نداشتیم یعنی ما 23 درصد کاهش داشتیم، درآمد حاصل از فروش تراکم 13 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشتیم.

شهردار قزوین یادآور شد: ما در بودجه سال 97 خیلی به دنبال دریافت وام نبودیم بنابراین 25 میلیارد تومان وام در نظر گرفته‌شده است، آن‌هم به این دلیل که برای ساختمان حکم‌آباد باید وام بگیریم و در قرارداد پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد: اوراق اسلامی در بودجه کل کشور مطرح‌شده است و ما نیز 25 میلیارد تومان در نظر گرفتیم، سعی می‌کنیم به دنبال وصول مطالبات شهرداری برویم هم‌اکنون 60 میلیارد تومان بابت عوارض نوسازی، 15 میلیارد تومان بابت جمع‌آوری پسماند و 50 میلیارد تومان دستگاه‌های دولتی به شهرداری بدهکار هستند و حدود 10 میلیارد تومان نیز عوارض کسب و پیشه طلب داریم که باید با همیاری شورای در ظرف برنامه 5 ساله این مطالبات را دریافت کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396، کدخبر: 34750، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باقی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
ماهم امیدواریم در جای درست و بجا خرج شه این بودجه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین