پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تقویت تشکل های غیردولتی زیست محیطی شهر تهران را از راهکارهای پیشنهادی خود برای بهبود وضعیت محیط زیست پایتخت دانست.

شعار سال: فریده اولادقباد با انتقاد از اینکه در سال های اخیر استفاده بی خردانه از محیط زیست بدون توجه به توان اکولوژیک سرزمین، منجر به برهم خوردن توازن طبیعت شده است، گفت: حاصل این معضل تخریب قابل ملاحظه در محیط زیست است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی توجهی به قوانین طبیعت و بهره برداری غیراصولی از سرزمین می تواند عواقب جبران ناپذیری برای نسل کنونی و آتی به دنبال داشته باشد، افزود: مشکلاتی مانند تغییر اقلیم، کثرت بلایای طبیعی، گسترش ریزگردها، خشکیدن رودها و تالاب ها، آلودگی منابع آب و خاک، تخریب جنگل ها و مراتع، افزایش فرسایش خاک، افت شدید سفره های آب های زیرزمینی تنها گوشه ای از عواقب توسعه ناپایدار و لجام گسیخته است که بشر به امید تحقق رفاه بیشتر موجبات بروز آن ها را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آگاهی از وضعیت موجود و شناخت مسائل و مشکلات کلیدی محیط زیست می تواند علاوه بر امکان کنترل سیاست های نادرست به کار گرفته شوند و راه برای به کار گیری سیاست های موزون و راهکارهای مدیریتی معقول هموار ساخته و از تداوم روند تخریب ممانعت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد نقش موثری در مقابله با چالش های محیط زیستی دارند، گفت: تشکل های مردم نهاد در حال بررسی طرح جدید ترافیکی هستند و قرار است بعد از بررسی گزارشی از نتیجه بررسی ها به فراکسیون محیط زیست مجلس ارائه کنند.

اولادقباد با یادآوری اینکه تشکل های مردم نهاد با کمترین امکانات تمامی توان خود را برای مقابله با معضلات محیط زیستی به کار می گیرند، افزود: دولت، مجلس و تشکل های مردمی باید با سیاستگذاری های کلان و راهکارهای بنیادی گام های جدی در مسیر بهبود وضعیت محیط زیست کشور بردارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، ادامه داد: به صورت جدی نیاز است علاوه بر اینکه دانش آموزان در مدارس آموزش ها و مهارت های زندگی و خودمراقبتی را فرا می گیرند مراقبت از محیط زیست را نیز آموزش ببیند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری برای مقابله با ریزگردها اجازه برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را صادر کردند، گفت: با تخصیص این مبلغ معضلات ناشی از ریزگردها کاهش می یابد.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تقویت و توانمندسازی سازمان ها، تشکل های غیردولتی زیست محیطی شهر تهران با بهره گیری از راهبردهای ملی و برنامه های اجرایی حفاظت از محیط زیست را از سیاست ها و راهکارهای پیشنهادی خود برای بهبود وضعیت محیط زیست خواند و افزود: همچنین ترویج آموزه های دینی و الهی در افزایش مشارکت های اجتماعی به منظور حفاظت از محیط زیست و تسهیل در اجرای برنامه های زیست محیطی و افزایش آگاهی ها، آموزش و ایجاد فرهنگ مشارکت در بین اقشار جامعه و تقویت و اختصاص بودجه لازم برای تسریع در توسعه زیرساخت های شهری به ویژه مترو، شبکه های جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی از راهکارهای موثر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 13 بهمن 96، کد مطلب: -، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
به جای اینکارا برین ببینین چیکار میتونین با اون بنزین های غیر استاندارد بکنید تا 80 درصد الودگی مشکلش حل بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین