پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
استاندار قزوین گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید باغداران و انگورداران را نسبت به مصرف انواع سموم نباتی توجیه کرده و فروشندگان سموم نیز باید کنترل شوند.

شعارسال :عبدالمحمد زاهدی در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد با اشاره به نوع سموم مصرفی در تولید انگور بیان کرد: سمومی که مجاز بوده و سمومی که ممنوع هستند از سوی اداره کل استاندارد به جهاد کشاورزی، استانداری، تعزیرات اطلاع رسانی شود.

وی گفت: کلیه محصولاتی که صادر می‌شود قبل از انجام تشریفات صادرات برای استاندارد کشور مقصد، مشخص شود تا با عودت محصول صادراتی مواجه نشویم.

استاندار قزوین اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی، به همه باغداران و انگورکاران دسترسی دارد و خود جهادکشاورزی باید کل تولید کنندگان را کنترل کند و از فعالیت کشاورزانی که هر سمی غیرمجاز را برای کمحصولات خود استفاده می کنند با اطلاع رسانی به تعزیرات، جلوگیری کند.

زاهدی عنوان کرد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی باید باغداران و انگوراران را نسبت به مصرف انواع سموم نباتی توجیه کرده و فروشندگان سموم نیز باید کنترل شوند.

وی افزود: مشکلات ساختاری در کشور وجود دارد و مشکل اصلی ما در باغ های کوچک و سنتی است که اداره شان مشکل است و بعنوان یک حرفه برای باغدار محسوب نمی شود و در همین راستا، ستاد مدیریت بحران و جهادکشاورزی با همکاری یکدیگر در جهت رفع مشکلات این باغ ها جهت استفاده از سموم اقدام نمایند.

استاندار قزوین تصریح کرد: بحث فرهنگ سازی نهایتا از سوی جهادکشاورزی بین باغداران و کشاورزان اجرا شود و این ارتباطات از سوی این سازمان با کشاورزان و باغداران باید ادامه داشته و تشکل های کشاورزی باید با این سازمان همکاری داشته باشند.

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: بحث اصلاحات اراضی موجب نابودی کشاورزی در کشور شد چرا که در نهایت با خرد شدن مزارع و باغات کشاورزی، دیگر تولید به صرفه اقتصادی وجود ندارد و این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

زاهدی ادامه داد: بحث ترویج و فرهنگ سازی باید از طریق رسانه ها و تشکل های کشاورزی از سوی جهاد کشاورزی انجام شود چرا که سلامت نوع تولیدات کشاورزی که در اختیار مردم قرار می گیرد، موضوعی بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در قزوین با اشاره به معظل آفت مگس زیتون در باغات استان بیان کرد: آنچه به شورای گفتگو مربوط است، صادرات و تولید است و بررسی بحث آفت مگس زیتون باید از سوی جهادکشاورزی پیگیری شود.

وی همچنین نقش استارت آپ ها که در دنیا مطرح است و در کشور ما نیز شروع شده را اتفاق بسیار خوبی دانست که نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

زاهدی با اشاره به برنامه های هفته قزوین اضافه کرد: برنامه ریزی جهت بزرگداشت هفته قزوین باید به سرعت انجام شود و کارگروهی با مسئولیت معاونت سیاسی استانداری در بحث برنامه های هفته قزوین انجام شود.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به تعیین نرخ مصوب کشمش گفت: ما بعنوان تشکیلات قانونی نمی توانیم کارگروهی جهت تعیین قیمت کشمش ایجاد کنیم و این کار بهتر است از طریق خریدار و فروشنده انجام شود.

شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ،تاریخ انتشار5مرداد 98،کدخبر: 790984، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
باید کنترل شوند بله و این بسیار بسیار امر مهمیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین