پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
رئیس کمیسیون اصل نود گفت: امسال ۱۸۵۰میلیارد تومان خسارت سرمازدگی کشاورزان استان قزوین را داشتیم که بعد از گذشت چندین ماه هنوز پرداخت آن به طور کامل اتفاق نیفتاده که ما گله مند هستیم.

شعار سال: داوود محمدی ظهر امروز در جلسه استانداری قزوین که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مدیران استان و رسانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد:امروز تعریف بحران با گذشته متفاوت شده و اگر به بسیاری از مسائل جاری کشور بی‌توجهی کنیم نیز به بحران تبدیل خواهد شد.

وی افزود: امروز می‌بینیم که با دست کاری بشر در محیط زیست با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم که گاهی به بحران تبدیل می‌شود لذا باید پیشگیری را در راس امور و برنامه‌ها قرار دهیم و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: این نکته را همه باید مد نظر داشته باشیم که با توجه به مسائلی مانند مشکل آب، فرونشست زمین و ریزگردها و مشکلات محیط زیستی نیز امکانات سازمان مدیریت کشور با این شرح وظایف تناسبی ندارد و در اعتبارت و امکانات پیش بینی لازم را نداریم.

محمدی ادامه داد: مشکلات دیگری هم در وحدت مدیریت و مدیریت واحد در مسائل بحرانی داریم؛ به آسیب‌هایی در زلزله کرمانشان برخورد کردیم که از جمله آن نبود مدیریت واحد بود.

رئیس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: در شروع بحران و در لحظات اولیه این مدیریت واحد می‌تواند در حل و فصل مسائلی که با آن مواجه هستیم، کمک کند.

وی یادآور شد: قانون مدیریت بحران در سال جاری مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد و هنوز نهایی نشده است.

تجهیزات و انبارهای امدادی بروزرسانی شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات دیگر بحث نحوه پرداخت خسارت‌ها در قبال بحران‌هاست که ساز و کار و بروکراسی پیچیده دارد.

محمدی تصریح کرد: امسال ۱۸۵۰میلیارد تومان خسارت سرمازدگی کشاورزان استان قزوین را داشتیم که بعد از گذشت چندین ماه هنوز پرداخت آن به طور کامل اتفاق نیفتاده که ما گله مند هستیم چراکه پولی که باید اختصاص داده می‌شد تحقق نیافته است.

رئیس کمیسیون اصل نود ادامه داد: ما باید از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کنیم که بحث فراگیر کردن پوشش بیمه باید در این راستا انجام شود و مردم باید به این سمت سوق پیدا کنند.

وی یادآور شد:آموزش در حوزه شهروندان و مدیران بسیار ضعیف است که رسانه‌ها و مدیران باید در این مسیر و برای رسیدن به شرایط مطلوب قدم بردارند.

محمدی گفت: به بافت‌های فرسوده باید توجه شود و دولت این مسئله را در دستور کار قرار داده اما بسیار کند پیش می‌رود چراکه هم بروکراسی و هم پرداخت وام‌ها برای مناطق فرسوده بسیار سخت و پیچیده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتما باید بروز رسانی در تجهیزات و انبارهای امدادی داشته باشیم و تقویت امداد هوایی از ضروریات است؛ ما اگر شرایطی تحمیل شود مجبوریم ۱۰برابر این بودجه را هزینه کنیم و تجهیز به سیستم‌های هشداردهنده هم بسیار مهم است.

نگاه هیئتی در مدیریت بحران جواب نمی‌دهد

حمیده زرآبادی در ادامه با بیان اینکه تجربه و آرامش در مدیریت بحران مهم است اظهار کرد:مباحثی که در لایحه قانون جدید مدیریت بحران در مجلس مطرح شد و مصوبات آن فرصت خوبی برای پر کردن خلاهایی که در کشور وجود دارد، است.

وی افزود: شاید زمانی سیل و زلزله را بحران می‌دانستیم اما امروز خارج شدن تمامی مسائل از ریل طبیعی می‌تواند بحران ایجاد کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین به لحاظ شاه راه مواصلاتی کشور منحصر به فرد است و مسئله بحران باید در این استان صددرصدی حل شود.

زرآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت کشور در استان تهران و البرز قرار دارد و قزوین به عنوان استان پشتیبان باید امکانات لازم را داشته باشد.

وی در پایان اضافه کرد: نگاه ما هنوز در مدیریت بحران به صورت هیئتی است در حالی که در شرایط کنونی این نگاه جواب نمی‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخص، تاریخ 22 اسفند 97، کد مطلب: 185924: www.shakhesnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
متاسفانه عملکرد دولت در خیلی چیزها کند است اما چاره چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین