پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳
مدیرکل مدیریت بحران استان در حاشیه بازدید از منطقه جنگلی حفاظت‌شده فتح‌آباد در بخش مرکزی بوئین‌زهرا گفت: برخی از اراضی و دشت‌های قزوین در مناطق مختلف در معرض خطر فروچاله‌های عظیم قرار دارد.

شعارسال: قدرت‌الله مهدیخانی در حاشیه بازدید از منطقه جنگلی حفاظت‌شده فتح‌آباد در بخش مرکزی بوئین‌زهرا که با همراهی مدیرکل منابع طبیعی، بخشدار مرکزی بوئین‌زهرا و جمعی از کارشناسان و متخصصین امر صورت گرفت اظهار کرد: بنا به گزارش اداره کل منابع طبیعی استان، ترک‌های بزرگ و عمیقی به شکل حلقوی و شعاعی به‌صورت ناگهانی در اراضی جنگل‌کاری شده فتح‌آباد رخ‌داده که طول آن‌ها در مجموع به حدود 3 کیلومتر رسیده و عمق آن‌ها از چند سانتی‌متر تا چند 10 متر متغیر است.

وی افزود: در پی بازدید تخصصی از منطقه یادشده و بررسی سازوکار ترک‌ها، پدیده فرونشست زمین در این منطقه مسجل و دستور نصب علائم هشدار و تمهیدات ایمنی جهت ورود افراد و احشام به این منطقه صادر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: این ترک‌ها در نتیجه افت آب و نشست سفره در مناطقی که برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی وجود دارد، رخ می‌دهد و با گذشت زمان و در صورت ادامه روند کاهش آب در سفره زیرزمینی، به ریزش و ایجاد فروچاله‌های عمیق در منطقه منجر شده که دشت‌های قزوین‌ متأسفانه شاهد روند رو به رشد این پدیده‌ با سرعت بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: متأسفانه ترک‌های ایجادشده در فاصله کمتر از 100 متری جاده اصلی رخ‌داده و با پیشروی به سمت زیرساخت‌ها و روستاهای اطراف‌ می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را برجا بگذارد.

مهدیخانی در پایان گفت: تنها راه جلوگیری از وقوع و گسترش پدیده فرونشست، که بیشتر دشت‌های ایران را با خطر جدی روبه‌رو ساخته، کنترل و محدود کردن برداشت آب از منابع زیرزمینی بوده که خوشبختانه در استان، اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11دی1397 ، کدخبر: 97101106080: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین