پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۰۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳
یک فعال بخش خصوصی درباره چگونگی مدیریت بازار ارز توضیحاتی ارائه داد.

شعارسال: اکبر کلانتر نیستانکی فعال بخش خصوصی درباره چگونگی مدیریت بازار ارز اظهار کرد: بخش خصوصی به خودی خود امکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای شرایط اقتصادی کشور را ندارد و از این رو وقتی راه‌های مشاوره بسته شود، نمی‌توان انتظار داشت نظر این بخش در تصمیمات لحاظ شود.

به گفته وی در شرایط فعلی اقتصاد ایران، در کنار هم قرار گرفتن تمام بخش‌ها و استفاده حداکثری از نظرات و مشاوره‌ها بیشترین اهمیت را دارد زیرا در غیر این صورت با به هم ریختگی بازار مواجه خواهیم بود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در بازار ارز قرار گرفتن نظرات اقتصادی در کنار تجربه اهمیت بالایی دارد، گفت: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که صرفاً تصمیمات بیرون از بازار با استفاده از مطالعات نظری، گرفته شود و از سوی دیگر بخش خصوصی که تجربه حضور در بازار را دارد نتواند خود تصمیم ساز باشد. از این رو باید تلاش کرد با یک جمع‌بندی نهایی میان دولت و تاجران، تصمیمات جدید برای بازار گرفته شود.

کلانتر درباره نرخ ارز مدنظر بخش خصوصی برای بازار نیز اظهار کرد: نمی‌توان به طور دقیق از یک نرخ مشخص سخن گفت. آنچه در حال حاضر بیشترین اهمیت را دارد ثبات نرخ در بازار است زیرا بازرگانان برای تصمیم‌گیری درباره آینده کاری‌شان نیاز به یک آرامش دارند و در مرحله بعد باید دید نرخ در کدام نقطه می‌ایستد.

جدای از افزایش نرخ ارز، یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان بازار، تغییرات مداوم نرخ‌ها است که به اعتقاد آنها قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را می‌گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23فروردین1398 ، کدخبر: 6894993: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین