پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

شعار سال: حسین هدایتی‌دولابی، سیدمهدی موسوی‌نژاد، مجتبی کیان‌پیشه، علی‌اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی و هانیه پهلوان 11 متهم این پرونده هستند. حسین هدایتی در این جلسه از محضر دادگاه خواست او را فقط یک بدهکار بانکی بداند و گفت: آبرویم با پوشیدن این لباس نمی‌رود.

هدایتی دو هزار میلیاردتومان از بانک سرمایه سود کرد
قاضی مسعودی‌مقام با ذکر مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری گفت: در جلسه قبل آخرین دفاع از آقای هدایتی اخذ شد و سی‌دی و مدارک ایشان ملاحظه شد. مستندات ارائه‌شده نیز همان مواردی بود که در پرونده موجود است. در ادامه متهم موسوی‌نژاد گفت: تمام آنچه در دفاعیات بی‌پایه و اساس هدایتی مطرح شد، کذب محض و فاقد دلیل بوده است و نامبرده با انعکاس دفاعیات خود در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام و برخی سایت‌های معاند اقدام به فضاسازی کرده است؛ همچنین با بزرگ‌نمایی میزان وجوهی که در حوزه ورزش هزینه کرده است، مسیر رسیدگی دادگاه را منحرف می‌کند. او افزود: هدایتی حقا و قانونا باید درباره دو هزار میلیارد تومان دارایی ایجاد‌شده بر اثر وجوه تحصیل‌شده از بانک سرمایه پاسخ‌گو باشد. متهم موسوی‌نژاد در ادامه دفاعیات خود گفت: بانک سرمایه در خصوص مکاتبات ارسالی طی تماس تلفنی با دفترخانه اعلام می‌‌کند بانک فاقد بضاعت مالی است. در سررسید 11ماهه دفترخانه چهار نامه به بانک می‌زند که بر اساس املاک ترهینی موظف است اجرائیه بفرستد و هزینه اجرائیه باید سیستمی پرداخت شود. او افزود: در ادامه بانک از پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان در مقابل ۷۰۰ میلیارد تومان امتناع می‌کند. در خصوص تسهیلات مشارکت مدنی اخذ‌شده در هشت فقره چنانچه موضوع امر ساخت‌و‌ساز باشد، پرداخت تسهیلات به‌صورت اقساطی است و در این خصوص با لحاظ عدم هزینه‌کرد تسهیلات مشارکت مدنی توسط آقای هدایتی و عدم نظارت متولیان بانک سرمایه و اعمال نفوذ آقای هدایتی هزینه‌کرد در محل‌های دیگر صورت می‌گیرد که موجب اتلاف منابع بانکی و درنتیجه وضعیت موجود شده است.متهم موسوی‌نژاد بیان کرد: قصد واقعی ایشان از اخذ تسهیلات هزینه‌کرد در محل عقود بانکی نبوده و در عمل به ابزار خروج منابع تبدیل شده است.

چرا دائما می‌خواهید زیرزمینی عمل کنید؟
متهم موسوی‌نژاد بیان کرد: آقای هدایتی ادعا کرده است که با صرف هزینه ۲۷میلیاردی پروژه را تکمیل کرده است اما ارائه فیلم و عکس و مونتاژ آن نمی‌تواند پاسخ‌گوی این ادعای واهی باشد. سؤال اینجاست که علی‌رغم ادعای واهی آقای هدایتی و درصورتی‌که از غیرقانونی‌بودن فرایند اخذ سند مطلع بودند، چرا تسهیلات را پرداخت و تسویه نکردند. این‌جانب در قالب فروش پروژه کارسان ثمن را دریافت کرده‌ام و مستندات مربوط به دریافت کلیه وجوه تقدیم می‌شود.
رئیس دادگاه اذعان کرد: من نمی‌دانم مقامات و مسئولان بانک‌ها در ویلاهایشان چه‌کار می‌کنند که در بانک نمی‌توانند انجام دهند. حکم آقای بخشایش صادر شده است. مگر ویلای شما شعبه بانک سرمایه است. چرا دائما در کشور می‌خواهید به‌صورت زیرزمینی عمل کنید؟ مراودات شما با آقای بخشایش پیش از تسهیلات هم بوده است.
قاضی: بخشایش خیلی بی‌جا کرد
قاضی در این بخش از جلسه دادگاه بیان کرد: آقای بخشایش پیغام فرستادند که خیلی چیز‌ها را بخوانید. او خیلی بی‌جا کرد، خودش متهم است. قاضی مسعودی‌مقام از متهم موسوی‌نژاد پرسید: چند پروژه و در کجای ایران انجام دادید و ارزش آن چقدر است؟ اینها را باید برای ما بیاورید.
متهم موسوی‌نژاد بیان کرد:۷۰ هزار متر با سرمایه شخصی یک فرد مؤید این است که طرف سازنده است.
متهم موسوی‌نژاد گفت: این‌جانب آمادگی خود را جهت احاله پروژ‌ه‌های فروخته‌شده به آقای هدایتی اعلام می‌دارم و بنده به‌صورت حقیقی و حقوقی فاقد بدهی به سیستم بانکی هستم؛ بنابراین تقاضای صدور حکم برائت از محضر دادگاه را دارم.
تاکنون هیچ مبلغی از وجوه به بانک برنگشته
نماینده دادستان گفت: آقای موسوی‌نژاد در بردن افراد به دفترخانه‌ای در نزدیکی بانک نقش ایفا کرده و به‌عنوان یک پازل در این شبکه نقش داشته است. در‌حال‌حاضر ۵۸۶ میلیارد تومان از طریق بانک رفته است و ۱۵ میلیارد تومان بازپرداخت شده است.
در این بخش از جلسه دادگاه نماینده بانک سرمایه با ارائه توضیحاتی گفت: تاکنون هیچ مبلغی از وجوه به بانک بازنگشته است.
وکیل متهم موسوی‌نژاد در این بخش از جلسه دادگاه بیان کرد: موکل من برای اثبات حسن‌نیت خویش حاضر است تمامی ثمن را بازگرداند و ملک را بازپس گیرد و زنده کند و باید توجه داشت که موکل من ۴۵۳ میلیارد نگرفته است.
متهم هدایتی در ادامه دفاعیات خود گفت: چرا بانک در مورد ملکی که ترهین شده است، کوتاهی کرده و اجرائیه صادر نکرده است؟! چرا در پروژه کارسان و لیان یک نامه به ثبت جهرم ارسال نشده است؟! من قول می‌دهم تا قبل از صدور رأی ان‌شاءالله تسویه‌حساب نقدی کنم.
متهم هدایتی گفت: از محضر دادگاه می‌خواهم با توجه به تمام مستندات و توضیحات قانونی بنده را فقط یک بدهکار بانکی بداند. تلاش می‌کنم با همکاری آقای قهرمانی و با فروش یکی از اموال خود و از محل وصول مطالبات از آقایان مهریزی و یاسر ضیایی، با شما تسویه‌حساب کنم.
هدایتی در پایان دفاعیات خود گفت: از شما تشکر می‌کنم که همان‌طور که روز اول قول دادید باحوصله به عرایض و دفاعیات من گوش کردید؛ آبرویم با پوشیدن این لباس نمی‌رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 26 فروردین 98، شماره: 3403


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
اینم اگه ول میکرد میرفت دست هیچکس بهش نمیریسد مث خاوری که پول ملت رو برد و داره تو کانادا زندگی میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین