پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۰۲۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
دولت به ترتیب بیشترین بدهی را به نظام بانکی، نهادهای عمومی غیر دولتی مثل تامین اجتماعی، دارندگان اوراق بهادار و اشخاص خصوصی و تعاونی دارد. همچنین موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی (از جمله تامین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی) به عنوان دیگر طلبکاران دولت، سهم ۲۴ درصدی از کل بدهی دولت را به خود اختصاص داده اند که رقم آن نزدیک به ۷۴ هزار میلیارد تومان است.

شعار سال: بررسی گزارش تهیه شده توسط مرکز مدیریت بدهی و دارایی های مالی عمومی دولت نشان می دهد؛نظام بانکی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، دارندگان اوراق بهادار و اشخاص خصوصی و تعاونی مهمترین طلبکاران از دولت هستند.

بر این اساس، سهم بدهی دولت به نظام بانکی از کل بدهی حدود ۴۱ درصد و رقم برآورد شده آن در انتهای سال ۹۶ حدود ۱۳۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی (از جمله تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی) به عنوان دیگر طلبکاران دولت، سهم ۲۴ درصدی از کل بدهی دولت را به خود اختصاص داده اند که رقم آن نزدیک به ۷۴ هزار میلیارد تومان است.

به عقیده کارشناسان این پدیده یعنی سهم بالای طلب صندوق ها و نظام بانکی از دولت، به دلیل تخصیص حجم بالایی ازیارانه بدون وجود منابع پایدار برای تامین آن است.

طلبکاران دولت

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 30فروردین 98، کد خبر: 1251513، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
0
0
دولت بزرگترین بدهکار هستش با این وضعیت خسارت های سیل مجبورن چند برابر این رو افزایش بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین