پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۰۲۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
یک عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر تک نرخی شدن ارز تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلاتی که نرخ ارز در طول ماه‌های گذشته برای اقتصاد ایران به وجود آورده، تک نرخی شدن بهترین و تنها راهکار موجود در این رابطه است.

شعار سال: فریال مستوفی با اشاره به مشکلات نرخ ارز در سال گذشته اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته تا کنون نرخ ارز یکی از اصلی‌ترین چالش‌های موجود در اقتصاد ایران شده و همین مساله کار را برای فعالان اقتصادی دشوار کرده است.

وی ادامه داد: مسائلی همچون فساد و رانت و مشکلات به وجود آمده برای تجار از جمله مشکلاتی هستند که نرخ ارز در طول ماه‌های گذشته به وجود آورده است.

وی با بیان این‌که مشکل دو نرخی بودن ارز در سال‌های گذشته امروز به چند نرخی شدن رسیده، گفت: برای عبور از این مشکل باید به سمت ارز تک‌نرخی حرکت کنیم و پس از آن دولت با یک برنامه‌ریزی دقیق تأمین ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی را در اختیار بگیرد، اما این‌که توقع داشته باشیم یک ارز با نرخ بالا و یک ارز با قیمت پایین عرضه شود و در این رابطه فسادی به وجود نیاید، قطعاً از واقعیت‌ها به دور است.

او ادامه داد: همچنین در ماه‌های گذشته چگونگی تعیین نرخ ارز و نحوه تعامل صادرکنندگان و واردکنندگان با دولت یکی از اصلی‌ترین مسائلی بوده که میان بخش خصوصی و قوه مجریه اختلاف نظر به وجود آورده است.

به گفته مستوفی، بخش خصوصی در زمینه بازار ارز می‌تواند کمک حال دولت باشد، البته در صورتی که فضا برای یک تعامل جدی میان دولت و بخش خصوصی فراهم شود؛ آن زمان می‌توان انتظار داشت دو طرف به اهداف خود بیش از گذشته نزدیک شوند.

این فعال بخش خصوصی بالا رفتن تعامل میان بخش خصوصی و دولت را از الزامات دور جدید اتاق بازرگانی مطرح کرد و افزود: در دوره جدید فعالان بخش خصوصی با تجربه برای ورود به اتاق اعلام آمادگی کرده‌اند و دولت نیز در فضای فعلی راهی جز بالا بردن تعامل با بخش خصوصی ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصادآنلاین تاریخ انتشار 30فروردین 98، کد خبر: 347824، www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
0
0
از ان سال پیش قرار ارز رو تک نرخی کنن هر روز بر تعداد نرخ ها اضافه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین