پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
«حمیرا ریگی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام با تقدیم استوارنامه خود به سلطان این کشور، رسما فعالیتش را در این سمت آغاز کرد.

«حمیرا ریگی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام در هفته‌ای که گذشت (دوشنبه 26 فروردین ماه) با حضور در قصر نورالایمان، ضمن تقدیم استوارنامه خود به «حاجی حسن البولکیاه» سلطان این کشور، رسما فعالیتش را در این سمت به عنوان سفیر جدید ایران در بندر سری بگاوان آغاز کرد.

در دیدار سفیر جدید ایران با سلطان برونئی بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور مسلمان تأکید شد.

سفیر جدید ایران همچنین روز پنجشنبه 29 فروردین ماهبا «المعتدی بالله» ولیعهد و معاون نخست‌وزیر برونئی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار همچنین بر توسعه و تحکیم روابط دو کشور مسلمان ایران و برونئی تاکید شد.

«حمیرا ریگی زیروکی» بهمن 1397 به پیشنهادمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و تأیید حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران دربرونئی منصوب و پس از دیدار با رئیس جمهور عازم محل ماموریتش شد.

آغاز فعالیت سفیر جدید ایران در برونئی دارالسلام
ریگیاز ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ فرماندار شهرستانقصرقنددر استان سیستان و بلوچستان بود و اولین فرماندار زن در دولت یازدهم و اولین فرماندار زن اهل سنت بوده است.

وی پیش از این نیز به عنوان بخشدار شهر بندری چابهار، رئیس اداره بهزیستی چابهار، مشاور مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر کمیسیون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبیر کمیسیون شورای شهر چابهار فعالیت کرده است.

ریگی کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و متولد سال ۱۳۵۴ چابهار است و جایگزین «عبدالحمید فکری» سفیر پیشین ایران دربرونئیدارالسلام شده است.

ریگی دومین سفیر زنی است که به این سمت منصوب می‌شود. مرضیهافخمسخنگوی اسبق وزارت خارجه اولین سفیر زنی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این سمت منصوب شد و در حال حاضر عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی (کوالالامپور) است. البته «پروین فرشچی» معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست که سال گذشته به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند منصوب شد آنگونه که بهرام قاسمی سخنگوی پیشین وزارت خارجه به فارس گفت به دلایل شخصیو خانوادگی از انجام این ماموریت منصرف شد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 31 فروردین 98، کدخبر:13980131000424، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین