پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
رئیس کمیسیون امنیت ملی لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم را نقض ۲ میثاق سازمان ملل خواند و خواستار اقدام قاطع دبیر کل سازمان ملل در این زمینه شد.

شعار سال: در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در نشست خبری با محکوم کردن اقدام رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، گفت: جنایات رژیم آل خلیفه علیه ملت بحرین نقض حقوق بشر است.

وی لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم را نمونه بارز نقض ۲ میثاق مهم سازمان ملل خواند و گفت: طبق میثاق حقوق سیاسی و مدنی و حقوق اجتماعی و فرهنگی سازمان ملل که به امضاء دولت بحرین نیز رسیده است، هیچ کشوری حق ندارد تابعیت افراد خود را لغو کند.

وی تصریح کرد: آثار منفی این اقدام علیه امنیت این کشور خود را نشان خواهد داد.

بروجردی اقدام قاطع سازمان ملل در خصوص لغو ۲ میثاق این سازمان را خواستار شد و گفت: وظیفه دبیر کل سازمان ملل این است که در این خصوص موضعی قاطع اختصاص اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بمباران یمن توسط آل سعود را به شدت محکوم کرده و گفت: این اقدامات نقض حقوق بشر است و آمران آن باید محکوم گردند.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این نشست خبری اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم را تشریح کرد.

وی گفت: کمک به حفظ امنیت پایدار از طریق حمایت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی است.

وی ادامه داد: پدیده شوم تکفیری‌ها به عنوان تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان مورد حمایت آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: امروز اراده دولت و نیروهای مسلح عراق و سوریه، آغاز افول نیروهای تکفیری را رقم زده است.

بروجردی، کمک به انسداد مرزها با هدف مقابله با اشرار را از محورهای مهم حفظ امنیت ملی خواند و گفت: کمیسیون امنیت ملی از مبارزه با قاچاق کالا و انسان حمایت می‌کند.

وی حفظ منافع ملی در عرصه هسته‌ای را از دیگر اهداف کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم خواند و گفت: رصد تحولات اجرای برجام و توجه ویژه بر رفع تحریم‌ها در پسابرجام با توجه به مصوبه مجلس، مورد دقت کمیسیون امنیت ملی است و هر ۶ ماه یکبار کمیسیون گزارشی از این روند به صحن علنی ارائه می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر الزام دولت به اقدام متقابل در صورت عدم اجرای برجام در جهت توقف همکاری‌های متقابل در صورت عدم اجرای برجام از سوی غرب، توسعه برنامه‌های هسته‌ای در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار خواهد گرفت تا ظرف دو سال ظرفیت غنی‌سازی به ۱۹۰ هزار سو برسد.

وی افزایش ظرفیت غنی‌سازی به ۱۹۰ هزار سو ظرف دو سال را مصداق بارز فرمایش مقام معظم رهبری در آتش زدن برجام خواند.

بروجردی حمایت همه‌جانبه از مقاومت ملت فلسطین، حمایت از حزب‌الله، جهاد اسلامی، مردم مظلوم یمن، بحرین، سوریه، عراق و مقابله با نیروهای تروریستی و تکفیری در کنار کشورهای منطقه را از مهمترین برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم خواند.

وی بر لزوم تقویت دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی اقتصادی با اولویت اقتصاد مقاومتی و همچنین تقویت بنیه دفاعی به ویژه بنیه موشکی تأکید کرد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 تیر 1395، کد مطلب: 3691478:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین