پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
محمدولی روزبهان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان با حضور وزیر تعاون ، اظهار کرد: سیلاب تأثیر منفی بر اقتصاد استان گلستان گذاشته و باید با پرداخت کامل خسارت‎های سیل در زمینه‎های هزینه‎ای تملکی و تسهیلات بانکی جبران شود.وی خاطر نشان ساخت که کاهش درآمد استان گلستان و افت شدید گردش مالی و نقدینگی از دیگر آثار منفی سیل است.بیش از چندین هزار کارگر بر اثر سیل بیکار شدند زیرا بیشترین خسارت سیل به کشاورزی گلستان بود.از سوی دیگر سیل زمینه مساعد از مهاجرت روستا به شهر را به وجود آورده است و اگر این روند به شرایط طبیعی برنگردد ضربات جبران‎ناپذیری به استان وارد می‎کند و آثار تورمی را به کشور می‎زند.
شعار سال:رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: دولت برای جبران خسارت‌های سیل، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه گذرانده که ۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات بانکی است.

 محمدولی روزبهان عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون در حال برگزاری است، اظهار کرد: سیلاب تأثیر منفی بر اقتصاد استان گلستان گذاشته و باید راهکارهایی اتخاذ شود تا اثرات منفی سیلاب بر بخش‎های مختلف استان از بین برود.

وی تأکید کرد: اگر تمهیدات لازم برای جبران خسارات سیل اتخاذ نکنیم و اقداماتی برای مهار و جلوگیری از سیلاب دوباره اندیشیده نشود خسارات جبران‎ناپذیری را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه خسارت سیل تنها تخریب منزل مسکونی، اراضی کشاورزی، تأسیسات، راه‎ها، پل و .. نیست، بیان کرد: کاهش درآمد استان گلستان و افت شدید گردش مالی و نقدینگی از دیگر آثار منفی سیل است.

روزبهان اضافه کرد: سیل آثار منفی در تمام زمینه‎ها گذاشته و بسیاری از دستگاه‎های اجرایی، تجار، هتل‎ها و بازرگانان که خود را برای ایام نوروز آماده کرده بودند بر اثر سیلاب متضرر شدند.

وی گفت: کاهش درآمد واحدهای تولیدی، صنعتی، گردشگری و ... از دیگر آثار سیل است، متأسفانه بیش از چندین هزار کارگر بر اثر سیل بیکار شدند که باید گفت این نوع خسارات به راحتی قابل جبران نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با تأکید بر اینکه وقوع سیل در فصل برداشت گندم، کلزا و .. بود و با نابودی مزارع بر اثر سیلاب بسیاری از کارگران این بخش بیکار شدند، یادآور شد: درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی 26  درصد، در صنعت 27.6 درصد و در بخش گردشگری و خدمات 46.4 درصد است.

روزبهان با بیان اینکه متأسفانه بیشترین خسارت سیل به کشاورزی گلستان بود، تصریح کرد: اگر تدبیری اندیشیده نشود روند بیکاری سرعت می‎گیرد و در فصل بهار، بیکاری گسترده‎ای را در بخش کشاورزی و در کل استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سیل زمینه مساعد از مهاجرت روستا به شهر را به وجود آورده است،  افزود: 47 درصد جمعیت استان روستایی است و در حالی که 11 درصد ارزش افزوده کشور در بخش کشاورزی است در استان این مقدار 22 درصد و دو برابر میانگین کشور است و آثار تخریب در این زمینه بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا نسبت به تخصیص مناسب اعتبارات تملکی، هزینه‎ای و ردیف‎های ملی و متفرقه تسریع شود تا از این طریق تخریب گسترده که بر ریل اقتصادی استان تأثیر گذاشته جبران شود و پرداخت کامل خسارت‎های سیل در زمینه‎های هزینه‎ای تملکی و تسهیلات بانکی جبران شود.

روزبهان بیان کرد: دولت برای جبران خسارت‌های سیل 2 هزار و 500 میلیارد تومان مصوبه گذرانده که 2 هزار میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات بانکی است و اگر در این روند دچار اخلال شویم روند تخریب استان سرعت می‎گیرد و بخش‎های مختلف در استان دچار مشکل می‎شوند.

وی تأکید کرد: گلستان بیش از 10 درصد گندم، 44 درصد سویا و 27 درصد کلزا کشور و حدود 10 درصد گوشت مرغ کشور را تأمین می‎کند و اگر این روند به شرایط طبیعی برنگردد ضربات جبران‎ناپذیری به استان وارد می‎کند و آثار تورمی را به کشور می‎زند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شما درخواست داریم ابتدای هر ماه یک جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان گلستان را با حضور شما و یا یکی از مدیران ارشد وزیر تعاون داشته باشیم تا بتوانیم پروژه‎های مهم استان و همچنین مسائل مربوط به سیل را دنبال کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:5اردیبهشت1398،کدخبر:13980205000722،www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین