پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش و صدا و سیما باید در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی تلاش کنند، اظهار داشت: فرهنگ شهروندی باید از کودکی آموزش داده شود.

شعار سال: وحید فولادگر گفت: سازمان ها و نهادهایی که تریبون دارند باید فرهنگ شهروندی را در قالب تعالیم دینی به مردم آموزش دهند.

وی ادامه داد: مشارکت سازنده مردم در فرهنگ شهروندی هزینه های شهر را کاهش می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آموزش رفتارهای شهروندی نیاز به مراقبت دارد و تشویق و تنبیه پیرامون آموزش می تواند راهگشا باشد.

فولادگر خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی، صدا و سیما و روحانیون باید در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان انیکه تخصیص بودجه و تامین اعتبار در زمینه آموزش شهروندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اذعان داشت: در بودجه های شهری مبلغ قابل توجهی به مباحث شهروندی اختصاص داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه کمیته فرهنگ شهروندی زیر مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری فعالیت می کند، تصریح کرد: فعالیت هایی که در کمیته فرهنگ شهروندی انجام می شود قابل توجه است، متن تابلوهای شهری و بازی های فکری و آموزش ترافیک برای خانواده ها از مهمترین فعالیت های این مجموعه است.

فولادگر گفت: در جلساتی با مسوولان آموزش و پرورش صحبت کردیم تا آموزش فرهنگ ترافیک جزء دروس دانش آموزان گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد آلودگي هوا ناشي از ترافیک و اكثر به خاطر وجود خودروهای تک سرنشین در خیابان هاست، خاطرنشان کرد: مردم می توانند با آگاهی از اینکه خودروها سبب آلودگی هوا می شوند از تردد زیاد در شهر جلوگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توسعه زیر ساخت های حمل و نقل گفت: رای زنی هایی با دولت در خصوص توسعه و گسترش حمل و نقل شهری انجام شده است اما متاسفانه دولت كمكي به خريد اتوبوس نكرده و تمامي بار خريد اتوبوس ها بر دوش شهرداري بوده است.

فولادگر با بیان اینکه وضعیت اقتصادی اصفهان در چند سال اخیر روبراه نبوده است، تصریح کرد: با توجه به اینكه مشكل تولید اتوبوس در داخل داشتیم بعضا حتی اتوبوس از دیگر کشورها خریداری کرده ایم.

وی با اعتقاد بر اینکه دوچرخه سواری در ارتقاء فرهنگ سلامت شهروندان موثر است، خاطر نشان کرد: شهروندان برای خرید و تفریح از دوچرخه استفاده کنند تا بخشی از مشکل ترافیک در شهر حل شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود اذعان داشت: پارک های دوبل، اشغال ايستگاهها و مسيرهاي وي‍ژه تردد اتوبوس سرعت حرکت اتوبوس ها را کند می کند.

فولادگر خانواده ها را رکن اصلی و نقطه هدف برای ایجاد فرهنگسازی دانست و گفت: آموزش و پرورش در ایجاد فرهنگسازی به تنهایی جوابگو نیست و مشارکت خانواده ها در این موضوع می تواند راهگشا باشد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار: 6 آبان 1394، کد خبر: - ، www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین