پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۰۴۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
وزیر کار گفت: حجم تولید محصولات و اقلام مصرفی تولید داخل بیش از ۷ میلیارد دلار است که گویای عزم بالای کارگران برای تأمین کالاهای اساسی در داخل کشور است.
شعارسال: محمد شریعتمداری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته کارگر و روز بسیج کارگری که در محل کارخانه محورسازان ایران‌خودرو برگزار شد، با تبریک این روز به قشر کارگری کشور گفت: بسیاری از علما و اندیشمندان برای رفع نیازهای معیشت زندگی به یک کار شخصی مشغول بوده و از طریق آن امرار معاش می‌کردند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: کار و تولید همواره در میان انقلابیون ما دارای ارزش بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص) درباره ارزش بالای کارگر توضیح داد: از پیامبر اسلام(ص) نقل است که ایشان فرمودند با افتخار به دست کارگر بوسه می‌زنم.

شریعتمداری با اشاره به آموزه‌های دینی ما درباره ارزش نهادن به کارگر اضافه کرد: به ما آموخته‌اند تا که عرق جبین کارگر خشک نشده است، باید حقوق وی را کامل پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اوایل دوران پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد: در آن دوران ۵۰۰ الی ۶۰۰ گروه ضد انقلاب تلاش می‌کردند با انقلاب اسلامی که مردم آن را به وجود آورده بودند مبارزه کرده و جامعه کارگری را همراه خود کنند که خوشبختانه جامعه کارگری همیشه با نگاهی صحیح، حامی انقلاب اسلامی بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که همراه انقلاب اسلامی بوده و در دفاع مقدس نقش ایفا کرده‌اند، از جامعه کارگری برخاسته بودند، توضیح داد: خیلی از فعالان عرصه کارگری در مبارزات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفا کردند.

شریعتمداری با اشاره به ۱۴ هزار کارگر شهید ثبت‌شده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل توضیح داد: بسیاری از شهدای کارگر نیز به علت اینکه سرباز بوده یا از طرق دیگر وارد جنگ شده و شهید شده‌اند، وجود دارند که نام آنها در میان شهدای کارگر ثبت نشده ولی قطعاً تعداد شهدای کارگر ما از این تعداد بیشتر است.

وی به خاطره‌ای از اوایل پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در دوران جنگ، زمانی شاهد این بودیم که به دلیل کمبود مایحتاج ضروری تولیدی در داخل کشور، به هر فردی اجازه داده شده بود با رفتن به مرز بازرگان، به تهیه لوازم و اقلام ضروری تا سقف ۵۰۰ دلار اقدام کرده و مایحتاج ضروری خود را به داخل کشور منتقل کند، اما اکنون به لطف خدا بالای ۷ میلیارد دلار حجم محصولات و اقلام مصرفی تولید داخل است که این خود گویای عزم بالای کارگران و صنعتگران ما برای تأمین کالاهای اساسی در داخل کشور بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مبارزات طولانی مردم ایران توضیح داد: انقلاب اسلامی حاصل ۱۰۰ سال مبارزه مردمان این سرزمین است.

شریعتمداری با بیان اینکه «شکر نعمت، نعمتت افزون کند» گفت: در زمان حضرت موسی(ع) دیدیم که حکومت الهی به جای حکومت استکباری نشست و این حاصل شکر و سپاسگزاری که حضرت موسی(ع) به درگاه خداوند انجام می‌داد.

وی با توضیح اینکه برخی تلاش می‌کردند تا از طریق فضای مجازی و تبلیغات گوناگون ایجاد ناآرامی کنند، تصریح کرد: ما هیچ‌وقت به دنبال جنگ نبوده و نمی‌رویم و ایران کشوری است که همیشه در طول تاریخ به‌عنوان دفاع‌کننده از آن یاد شده است و این در حالی است که ما هیچ‌گاه به عنوان یک دفاع‌کننده زیر فشار نخواهیم رفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 377278 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین