پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، "محمدجواد ظریف" و "سرگئی لاوروف" امروز در مسکو درباره توسعه روابط دوجانبه، اوضاع سوریه و ونزوئلا و وضعیت پیرامون برجام، با توجه به اقدامات غیرسازنده اخیر آمریکا به تبادل نظر می‌پردازند.
شعار سال : بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، "محمدجواد ظریف" و "سرگئی لاوروف" امروز در مسکو درباره توسعه روابط دوجانبه، اوضاع سوریه و ونزوئلا و وضعیت پیرامون برجام، با توجه به اقدامات غیرسازنده اخیر آمریکا به تبادل نظر می‌پردازند.

 به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (8 ماه مه/ 18 اردیبهشت) در جریان مذاکرات خود در مسکو، روند اوضاع در سوریه و ونزوئلا و همچنین موضوع برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌دهند.   

در این بیانیه آمده است: «وزرای امور خارجه روسیه و ایران در این دیدار درباره وضعیت کنونی روابط چندجانبه بین دو کشور و اقدامات مشخص برای توسعه این همکاری‌ها گفت‌وگو خواهند کرد. علاوه بر این، دو طرف به هماهنگ کردن مواضع  مسکو و تهران درباره موضوعات کلیدی در دستورکار منطقه‌ای و بین المللی، از جمله روند حل و فصل اوضاع در سوریه و ونزوئلا، دریای خزر، قفقاز شمالی، آسیای مرکزی، همکاری‌ها در چارچوب سازمان شانگهای و البته اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران با توجه به اقدامات غیرسازنده اخیر آمریکا، می پردازند.»

وزارت امور خارجه روسیه همچنین بار دیگر حمایت مسکو از خط مشی در پیش گرفته شده توسط مقامات تهران درباره ادامه پایبندی خود به توافقات صورت گرفته در چارچوب برجام را مورد تاکید قرار داده است.

در این بیانیه تأکید شده است: «روسیه تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه ایران و هر کشوری که با تهران همکاری دارد را به رسمیت نمی شناسد. چنین روشی که طرف آمریکایی بدون در نظر گرفتن این واقعیت که آژانس بین المللی انرژی اتمی بطور مرتب صرفاً جنبه صلح آمیز داشتن برنامه هسته‌ای را مورد تایید قرار داده، مورد استفاده قرار می‌دهد، تنها  یک رقابت غیرعادلانه در بازارهای جهانی، از جمله در عرصه انرژی است.»

در همین رابطه "دمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره امکان ملاقات وزیر خارجه ایران با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرد که چنین دیداری در برنامه کاری رئیس جمهور در تاریخ 8 ماه مه در نظر گرفته نشده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:18 اردیبهشت1398، کدخبر:2006823،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین