پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان رشت، با بیان اینکه شرکت توزیع برق نوعا نقش بنگاه دار را بازی می کند و از طریق فروش انرژی درآمد کسب می کند، یادآور شد: تامین نیروی برق مطمئن، پایداری و استمرار آن و فروش انرژی از وظایف اصلی سازمان است.

شعار سال: محمدتقی مهدیزاده با اشاره به شاخص های عملیاتی راهبردی شرکت توزیع برق از جمله، ظرفیت سازی متناسب با تقاضای مشترکین و رشد مصرف آن ها، رفع ضعف ولتاژ و ایجاد پایداری خطوط و بالا بردن قابلیت اطمینان و تامین برق متقاضیان، یادآور شد: هرساله در حوزه شهرستان رشت بطور متوسط بین ۱۸ تا ۲۰ هزار بر تعداد مشترکین افزوده می شود که باید برای این مشترکین زیرساخت لازم تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه شرایط به گونه ای است که امکان حیات در جامعه بدون تامین برق میسر نیست و برق نقش اساسی در کیفیت زندگی مردم دارد، اظهار داشت: ارتقاء معیشت برقی مردم از جمله وظایف مهم ما است و در این راستا در یکسال گذشته حدودا ۴۵۰ دستگاه ترانس برق را نصب جدید یا افزایش قدرت دادیم.

این مقام مسئول، در خصوص پایداری و قابلیت اطمینان شبکه ها به دو موضوع مقاوم سازی شبکه ها از نظر مکانیکی در مقابل بحران ها و برگشت پذیری سریع آن ها و استفاده از کابل های خودنگهدار بصورت مکمل اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان گیلان با چالش های جدی نظیر بحران خیز بودن حوزه جغرافیایی استان، فرسودگی شبکه ها ناشی از رطوبت موجود در منطقه، شالیزاری و جنگلی بودن استان، محدودیت و کمبود فضا بخصوص در حوزه روستایی، سرقت تجهیزات و پدیده مهاجرت که پیش بینی می شود در آینده نزدیک بیش از پیش به چشم بیاید، مواجه است که ضرورت دارد سیاست های متناسبی تنظیم شود.

مهدیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شهرستان رشت بالغ بر یک و نیم درصد مشترکین کشور را در خود جای داده است و بالغ بر ۳۷ درصد از مشترکین استان را دارد، خاطرنشان کرد: به لحاظ مصرف انرژی شهرستان پرمصرفی هستیم و آمار نشان می دهد بالای ۴۶ درصد از مصرف برق استان به شهرستان رشت تعلق دارد.

وی اعمال بسته های تشویقی به منظور کنترل مصرف برق را بسیار موثر دانست و گفت: در خصوص صنایع مدتهاست اقدام کرده ایم اما با توجه به اینکه عمده مصرف مشترکین ما خانوادگی هستند، ضرورت دارد فرهنگ کنترل و مدیریت مصرف برق بصورت همگانی نهادینه شود؛ در واقع اگر هر مشترک ایرانی در اوج مصرف یک لامپ اضافی خود را خاموش کند، عملا از احداث دو نیروگاه جلوگیری به عمل می آید و این به مثابه یک سرمایه گذاری بزرگ است.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان رشت با بیان اینکه پیک مصرف برق مشترکین شهرستان رشت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدودا ۸/۱۸ درصد رشد داشته است، گفت: عدم رعایت الگوهای مصرف دلیل اصلی محسوب می گردد؛

وی تاکید کرد: انتقال زمان مصرف برق از موعد پیک به زمان کم باری که هزینه آن نسبت به موعد پیک مصرف تقریبا «یک سوم» است می تواند کمک محسوسی کند.

محمدتقی مهدیزاده در ادامه سخنانش حاشیه نشینی و ساخت سازهای بی رویه در حاشیه شهر را یک معضل اجتماعی مهم قلمداد و تصریح کرد: باید فکری اساسی در خصوص ساخت و سازهای بی رویه در زمین های نسقی کرد.
وی عدم وصول کامل مطالبات سازمان را چالشی بزرگ عنوان و اظهار کرد: بیش از ۲۷ خدمت شرکت توزیع نیروی برق، جهت رفاه و آسایش حال شهروندان، به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.

گفتنی است محمدتقی مهدیزاده فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب و برق وابسته به وزارت نیرو و کارشناس ارشد برق قدرت از دانشگاه گیلان است و بالغ بر ۲۱ سال در مجموعه وزارت نیرو در سطح استان گیلان خدمت کرده است و در سوابق خدمتی وی مواردی همچون رئیس اداره مهندسی امور برق شهرستان رودسر، مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان رودسر، مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان لنگرود، مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان لاهیجان و مدیر امور توزیع نیروی برق منطقه یک رشت به چشم می خورد و هم اکنون در جایگاه مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شهرستان رشت مشغول خدمات رسانی به شهروندان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه گیل سداد، تاریخ 20 اردیبهشت 98، کد مطلب: 21104: www.gilsadad.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین