پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
نماینده صدا و سیما با تشریح روند پخش آگهی‌های بازرگانی در صدا و سیما گفت: اقدامات این سازمان در این زمینه طبق قانون صورت پذیرفته و پس از صدور دستور توقف تبلیغات این شرکت توسط مقام قضایی از طریق صدا و سیما، تبلیغات موصوف متوقف شده است.
شعار سال: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده در حال برگزاری است و یکی از مالباختگان پس از قرار گرفتن در جایگاه شکات از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران شرکت پدیده تقدیر کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

پس از اعلام رسمیت دادگاه توسط قاضی منصوری و ارائه تذکرات لازم قانونی توسط وی، رییس دادگاه از نماینده ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی، نماینده سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند.

عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده از سوی سازمان‌های مسئول، عدم دریافت کلیه مجوز‌های لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه که منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران شده، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیر واقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی، عدم رعایت حقوق بیت المال و... از جمله مواردی است که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سازمان امور اراضی کشور به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شد.

پس از بیان تخلفات متعدد متهمین توسط چند تن از نمایندگان ادارات و سازمان‌ها، رییس دادگاه از نماینده سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و یکی از نمایندگان جمعی از شکات حاضر در جلسه خواست تا به بیان مطالب و شکایت خود بپردازند.

در این هنگام نماینده شکات از رییس دادگاه خواست تا قانون و عدالت را در مورد متهمین و سهامداران اجرا کند.

یکی از مالباختگان پس از قرار گرفتن در جایگاه شکات ضمن تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران شرکت پدیده گفت: جمع زیادی از مردم تحت تاثیر تبلیغات گسترده رسانه‌ها قرار گرفتند و بر اساس اعتمادی که پیدا کردند در این پروژه، سرمایه گذاری کردند.

قاضی منصوری رییس دادگاه با اشاره به حجم تخلفات انجام گرفته توسط متهمان شرکت پدیده و ضمن تقدیر از نمایندگان رسانه‌ها در صحن علنی جلسه گفت: هیچگونه محدودیتی برای استماع مطالب شکات و سهامداران وجود ندارد و تمامی سخنان را می‌شنویم.

پس از استماع سخنان چند تن دیگر از نمایندگان شکات در صحن علنی جلسه، حسابرس ویژه پرونده، به ارائه گزارشی از نحوه تخلفات صورت پذیرفته توسط مسئولان شرکت پدیده پرداخت.

در این هنگام قاضی منصوری با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌ها در خصوص این شرکت، از نمایندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواست تا در راستای مطالب عنوان شده توسط نمایندگان شکات و سهامداران، توضیحات خود را ارائه نماید.

براین اساس نماینده صدا و سیما با تشریح روند پخش آگهی‌های بازرگانی در صدا و سیما گفت: اقدامات این سازمان در این زمینه طبق قانون صورت پذیرفته و پس از صدور دستور توقف تبلیغات این شرکت توسط مقام قضایی از طریق صدا و سیما، تبلیغات موصوف متوقف شده است.

قاضی منصوری از دفتر دادگاه خواست تا لوایح و عریضه‌های تمامی شکاتی که به علت محدودیت فضا در صحن جلسه حضور ندارند را دریافت و ثبت کرده تا در جهت حفظ حقوق سهامداران توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد.

پس از طرح شکایت چند تن دیگر از نمایندگان شکات و سهامداران درصحن علنی دادگاه، قاضی منصوری از مدیرعامل فعلی شرکت پدیده خواست تا شرایط فعلی این شرکت را تشریح نماید.

براین اساس انتظاری مدیرعامل فعلی شرکت پدیده گفت: پس از تغییرات مدیریتی و حضور ما در این شرکت، تلاش فراوانی برای برطرف شدن مشکلات موجود صورت پذیرفته است. در این مدت به دنبال کسب مجوز‌های قانونی لازم و برطرف کردن موانع برای ادامه فعالیت پروژه‌های این شرکت بودیم بنابراین در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات دیگری نیز در دست اجراست درعین حال نوسانات در حوزه اقتصادی موجب شد امکان عمل به برخی تعهدات وجود نداشته باشد. از سویی به دنبال شفاف سازی فعالیت‌ها، دارایی‌ها و تعهدات شرکت پدیده بودیم هر چند تا رسیدن به شرایط ایده ال و استاندارد فاصله داریم.

وکیل نماینده جمعی از شکات نیز با تقدیر از شجاعت دستگاه قضایی در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: انتظار می‌رود دستگاه قضایی استان خراسان رضوی در این پرونده نیز مانند پرونده‌های پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان با قاطعیت با متهمان برخورد کرده و حافظ منافع شکات و سهامداران باشد هرچند قوه قضاییه در گذشته نیز اراده خود را برای اجرای قانون و عدالت به نمایش گذارده است.

قاضی منصوری با تذکر موارد قانونی لازم به حاضران، ادامه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده رابه صبح فردا موکول کرد.

 روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده برگزار شد؛ در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده قاضی منصوری به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پرونده اشاره کرد و گفت: پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند مفتوح است و از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی می‌خواهیم که در راستای احقاق حقوق عامه تمامی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:23اردیبهشت1398،کد خبر:476798،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین