پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۷۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
مدیران شرکت‌های تکنولوژی بزرگ دنیا به همان اندازه که شهرت دارند، همان اندازه نیز در خطر امنیت قرار دارند و به همین دلیل شرکت آمازون طبق اسناد امنیتی منتشر شده سالانه مبلغ ۶/ ۱ میلیون دلار را صرف محافظت مدیران تکنولوژی این شرکت یعنی جف بزوس و جف وایک می‌کند. این هزینه‌ها شامل پنجره‌های ضد گلوله در دفتر بزوس در مقر اصلی این شرکت در ایالت سیاتل می‌شود.

شعارسال: جف بزوس که به تازگی پیام‌های شخصی او در فضای اینترنت پخش شده بود و یکی از قربانیان سرقت اطلاعات شخصی به حساب می‌آید، در دفتر کار خود از پنل‌های فایبرگلس با قطر ۳ سانتی متر بهره می‌برد. طبق گفته سازنده این پنل‌ها، این فایبرگلس در مقابل قدرتمندترین گلوله‌ها و انفجارها مقاومت دارد و طوری طراحی شده که در مقابل حملات نظامی به خوبی دوام بیاورد. مدیر ارشد آمازون یعنی جف وایک هم در دفتر خود از پنل‌های شیشه‌ای ضدگلوله، درب‌های ضد انفجار و دکمه اعلام خطر استفاده کرده است. ضمنا یک گروه ویژه نیز وظیفه محافظت از او را بر عهده دارند. البته هزینه‌های شرکت آمازون در بخش تامین امنیت مدیران خود در مقایسه با هزینه‌های فیس‌بوک در همین زمینه مانند قطره در برابر دریا است.

فیس‌بوک سالانه حدود ۶/ ۲۲ میلیون دلار صرف محافظت از مارک زاکربرگ می‌کند.از آنجا که این شبکه اجتماعی طی یک سال اخیر با رسوایی‌های مختلفی مواجه شده به همین دلیل شرکت تصمیم گرفته هزینه بیشتری را صرف محافظت از مدیرعامل خود یعنی زاکربرگ کند. همچنین در گزارش‌ها آمده که اپل هم سالانه حدود ۳۱۰ هزار دلار صرف محافظت از تیم کوک مدیرعامل شرکت خود کرده است. با اینکه جزئیات کاملی از هزینه‌های صرف شده برای محافظت مدیران تکنولوژی توسط این شرکت‌ها منتشر نشده است اما می‌توان با اطمینان گفت این رقم‌ها در آینده نه تنها کاهش پیدا نخواهند کرد بلکه با افزایش نیز روبه‌رو خواهند شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1398 ، کدخبر: 3524847: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین