پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افراط و تفریط حتی در عبادت هم ممدوح نیست و تعادل و اعتدال علامت عقلانیت است، پس نه به طور افراطی دنبال دنیا بروید و نه به طور افراطی دنبال آخرت بروید و دنیا را رها کنید.
شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم احیاء حرم امام راحل با بیان این‌که «در آموزه های دینی ما با بهره گیری از قرآن و روایات معصومین(ع) مشخص می‌شود که هم باید امید به خدا داشته و هم از عذاب او خوف داشته باشیم» اظهار کرد: رهبران دینی و ائمه معصومین(ع) ما را بر حذر می دارند از این‌که امیدوار محض و یا یک طرفه مایوس از رحمت خدا باشیم. ما در صفات و اسامی الهی هر دو این دو جنبه را می‌بینیم.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما انسان‌ها این است که معمولا در مسائل زندگی، معاشرت ها، معاملات، اخلاقیات، عبادات و مسائلی که به نوعی به زندگی ما مربوط است، یا دچار افراط و یا دچار تفریط می‌شویم.

وی با تاکید بر این‌که «در مسئله خوف و رجا هم گاهی دچار افراط و تفریط می‌شویم»، اظهار کرد: افراط و تفریط حتی در عبادت هم ممدوح نیست. تعادل و اعتدال علامت عقلانیت است. نه به طور افراطی دنبال دنیا بروید و نه به طور افراطی دنبال آخرت بروید و دنیا را رها کنید؛ هر دو غلط است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در رابطه با امید به خدا و ترس از عذاب خدا همین است. افراط و تفریط از دیدگاه اسلام ممنوع است. همان قدر باید به خدا امید داشته باشید که از خدا می‌ترسید. عده‌ای دنبال گناه می‌روند و چون امیدشان به خدا خیلی زیاد است و می‌گویند خدا می‌بخشد. امید بیش از اندازه عامل معصیت می شود.خدا ارحم الراحمین است اما اگر نخواست به فضلش عمل کند و خواست به عدلش عمل کند چه می کنید؟

وی با بیان این‌که «اگر قرار باشد انسان از رحمت خدا مایوس باشد، معنای احیا و شب زنده داری و روزه و نماز از بین می‌رود»، گفت: برای این دور هم جمع شده ایم که به خدا بگوییم نفس اماره و شیطان باعث شد خطا کنیم؛ ما را ببخش و ما هم قول می دهیم دیگر دور گناه نرویم.

وی در پایان اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) و قرآن را واسطه قرار می دهیم که خوف و رجا را با هم داشته باشیم؛ هم بترسیم و هم امیدوار باشیم تا ان شاء الله خداوند در این شب ما را از گناه و افراط و تفریط بی جهت نجات دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1398 ، کدخبر: 98030602336 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین