پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
بر اساس اعلام دولت تایوان، مقام‌های امنیت ملی ارشد آمریکا و تایوان با یکدیگر به منظور تعمیق همکاری‌هایشان دیدار کرده‌اند.خبرگزاری رسمی تایوان گزارش کرد، چنین دیداری برای اولین بار است که از زمان قطع شدن روابط دیپلماتیک رسمی آمریکا و تایوان در سال ۱۹۷۹ تا کنون انجام می‌پذیرد.چین تایوان را یکی از استان‌های خودش می‌داند و حق تصرف مجدد آن با توسل به زور در صورت لزوم را برای خود در نظر می گیرد. نشست اخیر مقام‌های ارشد امنیت ملی تایوان و آمریکا احتمالا باعث خشم بیشتر پکن از واشنگتن خواهد شد.

شعار سال: بر اساس اعلام دولت تایوان، مقام‌های امنیت ملی ارشد آمریکا و تایوان با یکدیگر به منظور تعمیق همکاری‌هایشان دیدار کرده‌اند. این نخستین ملاقات از این نوع میان مقام‌های امنیت ملی ارشد آمریکا و تایوان در چهار دهه گذشته است که همزمان با افزایش تنش در روابط آمریکا و چین صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دیوید لی، مقام ارشد امنیت ملی تایوان با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفری به آمریکا طی ماه جاری میلادی دیدار داشته است.

خبرگزاری رسمی تایوان گزارش کرد، چنین دیداری برای اولین بار است که از زمان قطع شدن روابط دیپلماتیک رسمی آمریکا و تایوان در سال ۱۹۷۹ تا کنون انجام می‌پذیرد.

چین تایوان را یکی از استان‌های خودش می‌داند و حق تصرف مجدد آن با توسل به زور در صورت لزوم را برای خود در نظر می گیرد. نشست اخیر مقام‌های ارشد امنیت ملی تایوان و آمریکا احتمالا باعث خشم بیشتر پکن از واشنگتن خواهد شد.

در هفته‌های اخیر تنش‌های دیپلماتیک بین دو طرف با بالا گرفتن جنگ تجاری میان آنها در ضمن مناقشه‌های تحریم‌های آمریکا و نمایش قدرت نظامی چین در دریای چین جنوبی بیش از پیش تشدید شده است.

تایوان نشست مذکور را نشانه‌ای از حمایت دولت ترامپ از خود تلقی می‌کند. تنشهای بین چین و تایوان نیز تشدید شده است.

بر اساس بیانیه مختصر وزارت خارجه تایوان، این نشست در جریان سفری که لی در تاریخ ۱۳-۲۱ مه به آمریکا داشت انجام گرفته است.

در این بیانیه تصریح شد: در طی این سفر، لی علاوه بر مقام‌های دولت آمریکا با نمایندگان همپیمان‌های دیپلماتیک ما دیدار کرد و طرف‌ها بر حمایت و تعهدشان نسبت به باز و آزاد بودن منطقه هند-اقیانوسیه تاکید کردند.

اوایل ماه مه، مجلس نمایندگان آمریکا از قانونی برای حمایت از تایوان حمایت کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار6خرداد 98، کد خبر: 98030602245، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین