پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که در منطقه رتبه نخست توان سایبری­ هستیم گفت: رژیم سعودی با اعمال سیاست در یکی از شبکه های اجتماعی و خریداری سهام آن برخی شرکت های مزدور را بر ضد ما به کار گرفته است .
شعارسال: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که در منطقه رتبه نخست توان سایبری­ هستیم گفت: رژیم سعودی با اعمال سیاست در یکی از شبکه های اجتماعی و خریداری سهام آن برخی شرکت های مزدور را بر ضد ما به کار گرفته است .

سردار غلامرضا جلالی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با برشمردن تهدیدهای سایبری و امنیت شبکه افزود: در حوزه این تهدیدات به توانمندی های قابل توجهی رسیده ایم و این نوع از حملات را می توانیم به آسانی دفع کنیم .

وی­ گفت: در نمایشگاه سایبری امسال حدود 400 درصد درمقایسه با نمایشگاه نخست از نظر­ تعداد و دقت کیفیت سامانه های سایبری رشد کرده ایم.

سردار جلالی ادامه داد: در سامانه های کنترل صنعتی 4 محصول امنیت بومی داریم که بهتر از سامانه های خارجی هستند.

وی با بیان اینکه با معماری ویژه پدافندی، سامانه های کنترل صنعت گاز را ساخته ایم گفت: حدود 200 محصول پایه پدافند سایبری در داخل ساخته شده است.

وی با اشاره به حمله اخیر سایبری آمریکا به صنعت برق ونزوئلا­ و اختلال در صنایع راهبردی این کشور گفت : آمریکا در حالی که مدعی است که به این کشور حمله سایبری می شود اما بزرگترین مهاجم سایبری دنیاست .

وی اضافه کرد: این رفتار آمریکا لزوم پرداختن ما به سامانه های بومی را نشان میدهد و همه دستگاه ها موظفند برای سامانه های حیاتی خود از سامانه های بومی استفاده کنند و­سازمان پدافند غیر عامل این موضوع را پیگیری می کند.

وی درباره راه اندازی مرکز دفاع ملی سایبری نیز گفت: در شورای طرح های تحقیقاتی و راهبردی بر ایجاد این مرکز تاکید شد­ زیرا برای کاهش وابستگی و مقابله با تهدیدات نیازمند نظام دفاع سایبری هستیم.

سردار جلالی گفت: برای راه اندازی مرکز دفاع سایبری افزون بر تقویت صنعت دفاع سایبری و آموزش نیروی انسانی در شش رشته دانشگاهی نیازمند تنظیم اهداف و برنامه­ در این زمینه هستیم.

وی گفت: در نظام عملیاتی دفاع ملی سایبری تهدیدات دسته بندی، نقش دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز مشخص شده ­است.

وی با بیان اینکه اجماع مناسبی برای راه اندازی شبکه های پیام رسان داخلی وجود ندارد گفت: برخی مسئولان معتقدند ­این شبکه ها ظرفیت پاسخگویی به نیاز مردم را ندارند اما برخی مسئولان ظرفیت این شبکه ها­ مطلوب می دانند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: هیچ کشوری اجازه نمی دهد مردم آن در شبکه اجتماعی ساماندهی شوند که سرورهای آن و هدایت مردم در آن شبکه خارج از کشور باشد.

وی ادامه داد:­ بر این اساس زیرساخت ها باید در کشورمان باشد و نظام تصمیم بگیرد که برای راه اندازی شبکه ملی داخلی سرمایه گذاری کند.

وی گفت: به عنوان نمونه اکنون اینترنت ملی چین یک و نیم برابر اینترنت جهانی سرعت دارد و چین را مرزبانی دیجیتالی می کند.

سردار جلالی افزود: وزارت ارتباطات مدعی بود شبکه­ ملی ارتباطات را مرحله به مرحله پیش می برد و به نتیجه می رساند اما در ارزیابی کلی از چشم انداز شبکه ملی ارتباطات فاصله داریم .

وی اضافه کرد: از پنج شش ماه گذشته با برگزاری 70 رزمایش در حوزه بانک ها، آب، برق، انرژی و ... پیشرفت کار را بررسی کرده­ ایم و نتایج مقدماتی خوبی درباره شبکه ملی ارتباطات داشته ایم.

وی گفت: کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بر ضد ما در حوزه سایبر فعالند و به عنوان نمونه رژیم سعودی با اعمال سیاست در یکی از شبکه های اجتماعی و خریداری سهام آن برخی شرکت های مزدور را بر ضد ما به کار گرفته است .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 ، کدخبر: 479907 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
اگر سعودی تونسته این کار رو بکنه باید بهش احسنت گفت و باید تاسف خورد به حال مسئولینی که باید جلو اتفاقات بد رو میگرفتن و کاری نکردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین