پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه در اظهاراتی ادعا محور گفته که دلیلی برای اقدام ایران جهت افزایش ذخایر اورانیوم وجود ندارد.
شعارسال:جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه در امارات ادعا کرده دلیلی وجود ندارد ایران از توافق هسته‌ای برجام خارج شود مگر اینکه به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای باشد.

ادعای بولتون در حالی مطرح شده که دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مشارکت این کشور در توافق هسته‌ای خاتمه داده و تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق را احیا کرده است.

ایران بعد از خروج آمریکا از این توافق به کشورهای اروپایی یکسال فرصت داد مزایای ایران از این توافق را تأمین کنند. جمهوری اسلامی ایران 18 اردیبهشت‌ماه سال جاری بعد از بی‌میلی یا ناتوانی کشورهای اروپایی در عمل به وعده‌هایشان در این خصوص اعلام کرد قصد دارد با استفاده از بندهای مندرج در این توافق تعهداتش را کاهش دهد.

بولتون گفت بدون داشتن نیروگاه‌های برق بیشتر، دلیلی ندارد ایران تصمیم به افزایش ذخایر اورانیوم خود بگیرد.

بولتون در بخش دیگری از سخنانش بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شده که عملیات خرابکارانه علیه تانکرهای نفتی در نزدیکی سواحل امارات توسط ایران انجام شده است. او همچنین مدعی شد که قبلاً تلاش‌هایی برای حمله به بندر نفتی «ینبع» صورت گرفته است.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار8خرداد 98، کدخبر: 2021614، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین