پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
دومین جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین حزب مشارکت، برای رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، صبح امروز شنبه، ۱۱ خرداد در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، برگزار شد.

شعارسال: دومین جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین حزب مشارکت، برای رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، صبح امروز شنبه، ۱۱ خرداد در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، برگزار شد.

برخلاف آنکه قرار بود مانند جلسه‌ی اول جلسه دادگاه علنی بوده و خبرنگاران و شخصیت‌های سیاسی و دیگر علاقمندان در جلسه دادگاه حضور یابند، این بار ماموران حراست دادگاه عنوان کردند: سالن جلسه دادگاه پر شده و از ورود جمعی از افرادی که پشت درب سالن ایستاده بودند جلوگیری شد.

عرب سرخی، شکوری راد، تاجزاده و آذر منصوری از جمله فعالان سیاسی اصلاح طلبی بودند که در جمعیت به چشم می‌خوردند؛ در جلسه‌ی اول دادگاه به آنان و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران نیز باوجود اینکه اجازه نداشتند دفاعیات خاتمی را در جلسه‌ی اول منتشر کنند اجازه‌ی حضور داده شده بود اما این‌بار نتوانستند این دفعه به شغبه‌ی ۱۰۵۷ که جلسه در آن برگزار می‌شد راه پیدا کنند. به مرور و پس از حدود چهل دقیقه از ساعت نه صبح که به عنوان موعد شروع دادگاه عنوان شده بود جمعیت نیز از حضور در جلسه دادگاه ناامید و به مرور پراکنده شده و محل مجتمع قضایی را ترک کردند.

شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملی دراین باره به انصاف نیوز گفت: چون دفاعیات جلسه اول دادگاه آقای خاتمی دفاعیات بسیار قوی بود، قاضی همان‌موقع هم اعلام کرد که این دفاعیات را بیرون منتشر نکنید، زیرا می‌شد فهمید کسانی از انتشار این دفاعیات نگران هستند؛ جمعیت زیادی امروز، هم از خبرنگاران و هم از افراد علاقمند آمدند که دفاعیات آقای خاتمی را بشنوند. به هرحال من به قاضی نمی‌توانم ایراد بگیرم، شاید از جایی تحت فشار قرار گرفته است.

کمااینکه قبل از اینکه افرادی که تمایل داشتند در دادگاه شرکت کنند، نیمی از ده-دوازده صندلی دادگاه را پر کرده بودند و فقط اجازه دادند که آقای خاتمی ۵ نفر را با خودش به داخل ببرد. فکر می‌کنم نگرانی از این وجود دارد که این دفاعیات موجب روشن شدن ذهن مردم نسبت به حقایق انتخابات سال ۸۸ شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز، تاریخ انتشار: 11خرداد 1398 ، کدخبر:172532 www.ensafnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین