پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
عدالتیان گفت: به نظرم بانک مشترک مورد نظر بین ایران و ترکیه به شکل اینستکس است، حالا نام آن بانک یا شرکت باشد کارکرد مبادلات تهاتری را خواهد داشت و عملا کارکردهای بانک تجاری را ندارد به عبارت دیگر تنها مبادلات اقتصادی را سامان خواهد بخشید.

شعارسال: عدالتیان گفت: به نظرم بانک مشترک مورد نظر بین ایران و ترکیه به شکل اینستکس است، حالا نام آن بانک یا شرکت باشد کارکرد مبادلات تهاتری را خواهد داشت و عملا کارکردهای بانک تجاری را ندارد به عبارت دیگر تنها مبادلات اقتصادی را سامان خواهد بخشید.

 جمشید عدالتیان در مورد راه‌اندازی بانک مشترک بین ایران و ترکیه گفت: البته ما پیش از انقلاب دارای چندین بانک مشترک از جمله ایران و ژاپن بودیم و در حال حاضر هم دارای بانک مشترک با ونزوئلا هستیم که آن نیز کارکرد خاصی ندارد. همچنین بانک مشترک ایران و اروپا که مرکز آن در هامبورگ است، عملا از کارکرد افتاده است.

وی ادامه داد: به نظرم بانک مشترک مورد نظر بین ایران و ترکیه به شکل اینستکس است، حالا نام آن بانک یا شرکت باشد کارکرد مبادلات تهاتری را خواهد داشت و عملا کارکردهای بانک تجاری را ندارد به عبارت دیگر تنها مبادلات اقتصادی را سامان خواهد بخشید.

این کارشناس اقتصادی متذکر شد: لیر ترکیه با وجود نوساناتی که دارد از ثبات نسبی برخوردار است و پول ما هم به سمت ثبات نسبی حرکت می‌کند و به نظرم باید روابط سرمایه گذاری و رابطه لیر با ریال مشخص شود، قاعدتا این بانک برای راه‌اندازی نیازمند سرمایه گذاری اولیه مشترک است مثلا این سرمایه گذاری برای بانک ایران و ونزوئلا به دلار بود که در شرایط کنونی نمی‌توان از این ارز استفاده کرد.

عدالتیان تصریح کرد: لازم است نحوه تبدیل ارز در این بانک مشخص شود؛ مثلا صادرکننده‌ای که کالایی را به ارزش 10 دلار صادر می‌کند، آیا قرار است معادل آن لیر دریافت کند یا ریال؟ پس لازم است در ابتدای کار نحوه‌ی تبدیل ارز مشخص شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نوداقتصادی ، تاریخ انتشار:11 خرداد 1398 ، کدخبر:2119902 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین