پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور گفت: به‌زودی از دستگاه‌ها و سازمانها می‌خواهیم که مدیران دولتی در صورت تمایل بتوانند به پلیس راهور در موضوع بازرسان نامحسوس کمک کنند البته شرایطی برای این کار لحاظ شده و باید این افراد حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.
شعار سال:رئیس پلیس راهور گفت: به‌زودی از دستگاه‌ها و سازمانها می‌خواهیم که مدیران دولتی در صورت تمایل بتوانند به پلیس راهور در موضوع بازرسان نامحسوس کمک کنند البته شرایطی برای این کار لحاظ شده و باید این افراد حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.

سردار سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه خودروهای دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان در ایام تعطیلات عید فطر یا تابستان نیز مانند ایام نوروز توقیف نمی‌شوند، اظهار کرد: این کار فقط در ایام نوروزی انجام شد و در تابستان در تعطیلات پیش‌رو انجام نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 762 دوربین کار نظارت بر تردد وسایل‌نقلیه را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احیای گشتهای نامحسوس پلس راهور تصریح کرد: بررسی کامل راجع به کاهش تصادفات و انضباط ترافیکی انجام دادیم، یکی از موضوعات تقریباً رها شده بحث بازرسان نامحسوس است و پلیس راهور مجوز استفاده از این بازرسان را دارد، از این ظرفیت بسیار محدود استفاده شده بود، این ضابطان در 13 مورد می‌توانند خودروها را جریمه کنند.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: به زودی از دستگاه‌ها و سازمانها می‌خواهیم که مدیران دولتی در صورت تمایل بتوانند به پلیس راهور در این موضوع (بازرسان نامحسوس) کمک کنند البته شرایطی برای این کار لحاظ شده و باید این افراد حداقل دارای مدرک کارشناسی، فاقد تخلفات حادثه‌ساز و سایر الزامات باشند.

وی یادآور شد: شروع اجرای این کار از مدیران دولتی و اصحاب رسانه‌ها بوده و سپس سراغ مابقی افراد نیز می‌رویم، در این موضوع (بازرسان نامحسوس) حتماً از خود رانندگان نیز استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در جاده‌های اصلی کشور اجزای تردد به خودروهای فرسوده را نمی‌دهیم، گفت: هیچ پایانه‌ای مجاز به تخصیص مسافر به اتوبوسهای فرسوده نیست.

هادیان‌فر متذکر شد: بر اساس قانون، پیامکهای جریمه با هزینه فرد متخلف به فرد ارسال شود و در این ایام یک میلیون و 530 هزار و 200 پیامک به مالکان خودروهایی که مرتکب تخلف بودند، ارسال شد.

وی متذکر شد: کار جدیدی انجام می‌دهیم، هر فردی در آینده، می‌تواند پروفایلی در پلیس راهور داشته باشد، کد اختصاصی بگیرد و با مشخصات شناسایی شده تمام خدمات را از پلیس راهور اخذ کند و با اجرای این کار دیگر نیاز به مراجعه به پلیس نیست.

رئیس پلیس راهور با اشاره به برنامه جدی پلیس برای ساماندهی موتورسیکلتها تصریح کرد: تمهیدات جدیدی در این زمینه، به تهران و کلان‌شهرها ابلاغ شده، تقریباً از بین 11 میلیون موتورسیکلت، چهار میلیون پلاک دارند و از این 11 میلیون موتور نیز فقط چهار میلیون نفر دارای گواهینامه هستند.

هادیان‌فر در پاسخ به سؤالی مبنی بر نظر پلیس برای اجرای طرحهای مختلف اعم از زوج و فرد و ترافیک که توسط شهرداری انجام می‌دهد، گفت: هر شهری برای خود، شورای ترافیک دارد؛ طبیعتاً در هر شهر تصمیمات به تناسب اتخاذ و در صورت عدم مغایرت قانونی اجرا می‌شود، خیلی بنا نداریم در این طرحها دخالت کنیم اما در طرحهای ملی یا طرحهایی که در چند شهر انجام می‌شود، موضوع در شورای عالی ترافیک با حضور رئیس پلیس راهور سنجیده و سپس اجرا می‌شود.

وی متذکر شد: از تمام دستگاه‌ها خواستیم که در اجرای این طرحها، خیلی هزینه مالی به مردم تحمیل نشود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:12خرداد1398،کدخبر:2024134،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین