پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
حجت‌الاسلام سید ابوالحسن معنوی مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا(س) گفت: عید فطر روزی برای نزدیکی به خدا با عطر و بویی دل انگیز است که روز تولد دوباره انسان‌های مؤمن نیز به شمار می‌رود.وی با تاکید بر اینکه خداوند روزه گرفتن در عید فطر را بر مؤمنان حرام کرده است، عنوان کرد: بر مؤمنان واجب است در این روز، روزه خود را افطار کنند.
شعار سال:مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا(س) گفت: عید فطر روزی برای نزدیکی به خدا با عطر و بویی دل انگیز است که روز تولد دوباره انسان‌های مؤمن نیز به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن معنوی ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر با بیان اینکه مؤمنان یک ماه در مقابل پروردگار عالم بندگی کردند و سر بر مهر ساییدند، اظهار کرد: مؤمنانی که در ماه مبارک رمضان، برای رضای خداوند روزه گرفته‌اند، در روز عید سعید فطر منتظر دریافت پاداش هستند.

وی با اشاره به خطبه نماز عید فطر حضرت علی (ع) که فرمودند: «روز عید فطر، روزی است که نیکوکاران پاداش می‌گیرند و گناهکاران زیان می‌بینند، به راستی چه پاداشی برای مؤمنان بهتر از این‌که گناهان‌شان بخشوده شود و غرق رحمت خداوند شوند»، تصریح کرد: بر اساس همین خطبه می‌توان به این درک رسید که این روز از چه شأن و منزلت بالایی نزد خداوند برخوردار است.

مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا (س) با تاکید بر اینکه خداوند روزه گرفتن در عید فطر را بر مؤمنان حرام کرده است، عنوان کرد: بر مؤمنان واجب است در این روز، روزه خود را افطار کنند.

وی با تبیین معنی واژه افطار که در روایات به آن در روز عید سعید فطر به صورت مؤکد و صریح اشاره شده است، عنوان کرد: واژه «افطار» از «فطور» اخذ شده و فطور به‌معنای خوردن و نوشیدن است و در این راستا شایسته است مؤمنان که یک ماه با عبادات و طاعات خالصانه در ضیافت الهی شرکت کرده‌اند، در جشن مهمانی ماه خدا شرکت و از نعمات آن بهره ببرند.

هر چه اعمال نیک و تقوای انسان بیشتر باشد، در روز عید به خدا نزدیک‌تر و عطر و بوی عید برای او دلپذیرتر است

حجت‌الاسلام معنوی با عنوان اینکه مؤمنان در ماه مهمانی خدا با شرکت در ضیافت الهی به صفای باطنی نیز دست پیدا کرده‌اند، گفت: مؤمنان در حقیقت شخصیت واقعی خویش را بازیافته و فطرت پاک انسانی خویش را به دست آوردند، همچنین زنگار و غبارهایی که در طول یکسال روحشان را آلوده کرده بود را در پرتو یک ماه بندگی در ماه مبارک رمضان صیقل دادند.

وی افزود: پرتوی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تلاش‌های مؤمنان برای بندگی کردن در این ماه موجب می‌شود به یک زندگی نوین دست بیابند و به همین دلیل این زندگی را می‌توان بازگشت به خویشتن نامید.

مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا (س) اضافه کرد: بر اساس استنباطی که از روایات گوناگون به دست آمده؛ روز عید فطر، روز تولد دوباره انسان‌های مؤمن است بنابراین هر چه اعمال نیک، تقوا و پرهیزکاری انسان بیشتر باشد، در روز عید به خدا نزدیک‌تر و عطر و بوی عید برای او دلپذیرتر است.

وی با عنوان اینکه عید فطر زمان شکفتن گل‌های ایمان در دل و جان انسان است، گفت: این عید تحفه خداوند به مؤمنانی است که با سلاح روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام معنوی ادامه داد: امام سجاد (ع) در دعایی می‌فرماید: «خداوندا در این روز عید فطرمان که برای مؤمنان روز خوشحالی و روز اجتماع و گردهمایی قرار داده‌ای از گناهی که مرتکب شده‌ایم و هر کار بدی که کرده‌ایم و هر نیت ناشایسته‌ای که در ضمیرمان نقش بسته است، به سوی تو باز می‌گردیم. این روز بزرگ علاوه بر جایگاه معنوی که دارد، روز مسرت و خوشحالی فقیران و مستمندان است، زیرا در این روز مسلمانان با پرداخت صدقه فطر، بسیاری از مشکلات زندگی آنان را برطرف می کنند…».


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:15خرداد1398،کدخبر:4633584،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
این عید بزرگترین عید مسلمین جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین