پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۲۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کارشناس اقتصادی با اشاره به وجود ابهام در اجرای قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده گفت: باید مشکلات اجرایی مالیات بر ارزش افزوده برطرف شود.
شعارسال: کیکاووس کاوسی با اشاره به تنوع مالیات‌های پرداختی توسط بنگاه‌های تولیدی تصریح کرد: تا قبل از مالیات بر ارزش‌افزوده، سه نوع مالیات از واحدهای تولیدی اخذ می‌شد.

وی افزود: مالیات حقوق، مالیات تکلیفی و مالیات عملکرد یا اصطلاحاً مالیات بر درآمد انواع مالیات‌هایی بود که بنگاه‌های تولیدی موظف به پرداخت آن‌ها بودند اما از ۹ سال قبل مالیاتی تحت عنوان ارزش‌ افزوده ابلاغ شد که هر سال هم درصدی به آن اضافه می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با تشریح ابهامات مالیات بر ارزش‌ افزوده اظهار کرد: از آنجا که مالیات بر ارزش‌ افزوده در کشور ما پدیده تازه‌ای است اغلب کارشناسان مالیاتی بر آن احاطه و تخصصی که لازم است در اجرا و دریافت آن داشته باشند، ندارند و گاهی سؤال‌ها در این بخش بی‌پاسخ می‌ماند.

کاوسی لزوم تعیین میزان واقعی ارزش‌ افزوده کالا را برای این نوع مالیات مهم دانست و خاطر نشان کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده همان‌طور که از اسمش پیداست، مالیاتی است که اگر یک کالا در یک پروسه‌ ارزش‌ افزوده پیدا کرد، باید به آن مقداری که ارزش‌ افزوده پیدا کرده مالیات بپردازد نه از صفر تا قیمت نهایی و اغلب هم در چندین مرحله تا رسیدن به دست مشتری این مالیات اخذ شود.

وی با تأکید بر الزام در رونق تولید داخلی تصریح کرد: مدت‌هاست نرخ دریافت مالیات بر ارزش‌ افزوده ۹ درصد شده و گاهی هم مکرر گرفته می‌شود و این بر هزینه‌های بالاسری تولید افزوده است و بلای جان تولید شده است.

به گزارش آنا، از ابهامات قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده می‌توان به تاریخ تعلق مالیات، نحوه و مدت زمان استرداد مالیات‌های پرداخت شده به صادرکنندگان، پذیرش اعتبار مالیاتی فعالان اقتصادی، ممیز محوری در رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی و خلأ در تعریف مفاهیم مورد نیاز برای اجرای قانون نام برد که پس از سال‌ها هنوز موجب نارضایتی بنگاه‌های تولیدی است و مرتفع نشده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1398 ، کدخبر: 396738 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
الان که هرچیزی شامل این مالیات برارزش افزوده میشه و معلوم نیست چی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین