پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار داریم و این موضوع را در کنار تکمیل مسکن مهر پیگیری می‌کنیم.
شعارسال: محمد اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون راه‌های اجرای ایده ساخت یک میلیون مسکن در سال اظهار کرد: گشایش در عرضه مسکن از اولویت‌های برنامه وزارت راه و شهرسازی بود و تلاش کردیم تا بتوانیم تولید مسکن را برای پاسخگویی به نیاز جامعه و انبوه‌سازان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ابتدا می‌خواستیم مسکن مهر را تعیین تکلیف کنیم، گفت: خانه‌های مسکن مهر به‌‌جز مواردی که مسائل حقوقی و قضائی داشتند تعیین تکلیف شدند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۸ را در دستور کار داریم تا در کنار تکمیل مسکن مهر پیگیری کنیم، تصریح کرد: تعداد ازدواج‌ها از شاخص‌های مهمی است که در تولید مسکن مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌طور مثال در سال ۹۷، ۵۳۳ هزار ازدواج داشتیم که اگر ۲۰ درصد این افراد توانایی خرید مسکن را داشته باشند باید برای ۸۰ درصد دیگر آنان برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانند خانه‌دار شوند.

اسلامی گفت: زمین از مهمترین مسائل تأثیرگذار در قیمت مسکن است. باید بتوانیم مجوزهای لازم را برای افرادی که می‌خواهند خانه بسازند فراهم کنیم که این را به واحدهای استانی ابلاغ کرده‌ایم و در شورای عالی شهرسازی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای افزایش تولید مسکن برنامه داریم، گفت: اعطای تسهیلات از محورهایی است که در زمینه ارزان‌سازی مسکن با هماهنگی شورای عالی پول و اعتبار پیگیری می‌شود تا در اختیار سازندگان قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تحولات ارزی در قیمت مسکن تأثیر داشت و تلاش می‌کنیم با ایجاد مؤسسه‌های اجاره‌داری شرایطی فراهم کنیم تا رابطه میان مستأجر و صاحب‌خانه معنادار شود و واسطه‌گری کاهش یابد.

اسلامی با بیان اینکه التهاب در حوزه ارزی متأثر از تلاش بیگانگان است، گفت: تلاش‌های بیگانگان برای ایجاد اختلال در کشور دامن مسکن را هم گرفت و ما باید برای پایدار کردن مسکن ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و شهرها ایجاد کنیم. البته وزارت راه برنامه مفصلی در حوزه مسکن و حمل و نقل دارد و تلاش می‌کند شعار رونق تولید را گام به گام پیش ببرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1398 ، کدخبر: 396817 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
اقای وزیر به داد مستاحران برسین با این افزایش قیمت مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین