پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۱۳۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
نمایندگان مجلس در جلسه علنی (دوشنبه) لایحه اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات های مستقیم را با ۱۶۰ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

شعارسال: نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه اصلاح بند ۳ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، دهیاری‌ها را از پرداخت مالیات معاف کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی (دوشنبه) لایحه اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات های مستقیم را با ۱۶۰ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

به موجب این مصوبه، دهیاری ها همانند شهرداری از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

نمایندگان در این ماده مقرر کردند: اعمال این ماده از زمان تأسیس دهیاری‌های کشور می‌باشد، مالیات‌هایی که قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون به دهیاری‌ها تعلق گرفته و اخذ شده است مشمول معافیت موضوع این قانون نمی‌شود.

طبق ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی، دستگاه‌ها با بودجه دولتی، شهرداری‌ها و بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مشمول پرداخت‌های مالیات‌های موضوع این قانون نیستند.

با مصوبه امروز مجلس دهیاری‌ها هم مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

همچنین نمایندگان به پیشنهاد حجت الاسلام «محمد حسین حسین زاده بحرینی» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برای الحاق به تبصره این ماده واحده موافقت کردند که مالیات هایی که قبل از لازم الاجرا شدن این قانون اخذ شده است، مشمول این قانون نمی شود.

بر مبنای تبصره ماده واحده، اعمال این ماده از زمان تاسیس دهیاری های کشور است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 ، کدخبر:13980320000813 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین