پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت:دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند به تعهدات شان پایبند باشند و پیشنهاد می کنیم ماده 36 برجام و مقدمات علم حقوق را با دقت مطالعه کنند.
شعارسال: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم گفت: با سخنان ایشان درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم نظریم‌؛ اما تاکید ایشان مبنی برای اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران در یک توافق چند جانبه را خیلی درک نمی کنیم.

وی افزود: اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن به طور یکسان باید به تعهداتشان عمل کنند و اگر نمی توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازو کارهایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهدات مان بازنگری داشته باشیم.

*ماس و آنهایی که نگرانند ماده 36 برجام و مقدمات علم حقوق را مطالعه کنند

سید عباس موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام اند، باید از همه طرف ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهداتشان پایبند باشند.

وی گفت: به ایشان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می کنند پیشنهاد می کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.

به گزارش فارس، هایکو ماس دیروز در نشست خلع سلاح هسته ای در استکهلم گفته بود که اگر ایران از برجام خارج شود، همه تحریم ها باز می گردد.

وی در این نشست هشدار داد که فروپاشی توافق هسته ای نه به سود منافع اروپا خواهد بود و نه ایران.

ماس در عین حال مدعی شد : اگر ایران بخواهد از برجام خارج شود به نقطه ای باز خواهد گشت که قبل از توافق هسته ای قرار داشته است که شامل همه تحریمها خواهد بود و این فرآیند نمی تواند به نفع ایران باشد.

وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه 20 خرداد ماه نیز پس از سفر به چند کشور منطقه و در آخرین مقصد این سفر به تهران آمد و با محمدجواد ظریف همتای ایرانی و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدارها بر تلاش اروپا برای حفظ برجام تأکید کرده بود.وزیر خارجه آلمان افزایش تنش در منطقه را به نفع هیچکس ندانست و با بیان اینکه منافع اقتصادی ایران در برجام محقق نشد، گفت: ما و دیگر کشورهای اروپایی تلاش می کنیم امکان تجارت با ایران را فراهم کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980322000347 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین