پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه با مشکوک توصیف کردن حادثه برای نفتکش‌های مرتبط با ژاپن در دریای عمان، گفت اجرای طرح ایران برای مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای امری ضروری است.
شعار سال:وزیر خارجه با مشکوک توصیف کردن حادثه برای نفتکش‌های مرتبط با ژاپن در دریای عمان، گفت اجرای طرح ایران برای مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای امری ضروری است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حادثه امروز (پنجشنبه) برای دو نفتکش در خلیج عمان را مشکوک توصیف کرد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «در حالی که آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن در حال ملاقات با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بود، گزارش‌هایی از حملاتی به نفکتش‌های مرتبط با ژاپن منتشر شد».

وی با «مشکوک» توصیف کردن حادثه‌ای که امروز برای نفتکش‌های ژاپنی در خلیج عمان اتفاق افتاد، افزود: «طرح پیشنهادی ایران برای تشکیل «مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای» امری ضروری است».

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر داده بودند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

المیادین ظهر امروز گزارش کرد که «منابع کاملا مطلع» به این شبکه تأکید کردند که «کشتی فرانت اولتر متعلق به نروژ، پس از حادثه کاملا غرق شد».

ظریف حادثه برای نفتکش‌های ژاپنی را «مشکوک» توصیف کرد
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:23خرداد1398،کدخبر:13980323000559،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین