پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۲
سرپرست پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست هنگام مراجعه به سایت دیوار و شیپور و سایت‌های مشابه آن به راحتی به تبلیغات فریبکارانه اعتماد نکرده و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند.

شعارسال: سرگرد ایرج پورمستمند با اشاره به اینکه عده‌ای سودجو با درج آگهی دروغین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی شیپور و دیوار اقدام به کلاهبرداری با دریافت ودیعه برای رزرو کالا را می‌کنند، اظهار کرد: در این میان هیچ کالایی رد و بدل نشده و حتی فرد کلاهبردار به تماس‌ها بعدی پاسخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فروش لوازم سرقتی در شیپور و دیوار یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری از شهروندان است، افزود: سارقان در ظاهر فروشنده و صاحب کالا، کالاهای سرقتی را در اپلیکیشن‌های شیپور و دیوار به فروش می‌گذارند.

سرگرد پورمستمند از شهروندان خواست هنگام مراجعه به سایت دیوار و شیپور و سایت‌های مشابه آن به راحتی به تبلیغات فریبکارانه اعتماد نکرده و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه نظارت کامل و دقیقی از سوی مسئولان این سایت‌ها در کنترل دقیق بر آگهی که بر روی این سایت‌ها بارگذاری می‌شود وجود ندارد و لازم است هرچه سریع‌تر مدیران سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی نظارت بهتر و دقیق‌تری برای ثبت آگهی داشته تا از این دسته کلاهبرداری‌ها آسیب کمتری به شهروندان برسد.

سرپرست پلیس فتا گیلان یاد آور شد: در واریز وجه از طریق فروشنده و یا خریدار به حساب شما، به حضور در جلو دستگاه خودپرداز یا ارائه اطلاعات حساس کارت بانکی نیاز نیست و فقط با ارائه شماره کارت و یا شماره حساب بانکی پرداخت به راحتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: کارشناسان خبره پلیس فتا به صورت شبانه روزی فعالیت کلاهبرداران را زیر نظر گرفته و هموطنان درصورت مواجهه با مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26خرداد1398 ، کدخبر: 4641667: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین