پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری که در حال حاضر مسئولیت تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را بر عهده دارد، خاطره ای از سال 60 و در روزهای برکناری ابوالحسن بنی صدر از ریاست جمهوری در کتاب خود نقل کرده است.
شعار سال:در خردادماه سال ۱۳۶۰ روزی آقای غفوری، استاندار وقت خراسان، از من وقت ملاقات خواست و پس از هماهنگی به محل سکونتم (واقع در پادگان دوشان‌تپه) آمد و گفت: «همراه آقای بنی‌صدر با همواپیما به تهران می‌آمدیم، هنگامی که به قله دماوند رسیدیم، بنی‌صدر رو به من کرد و گفت: به ری‌شهری بگو به همین روشنی که اکنون قله دماوند را مشاهده می‌کنیم، می‌بینم که عمامه‌ات را بر گردنت انداخته‌اند و در خیابان‌های تهران او را می‌گردانند.»
خاطره ری‌شهری از بنی‌صدر: به دنبال کودتا بود
پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی،  این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری که در حال حاضر مسئولیت تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را بر عهده دارد، خاطره ای از سال 60 و در روزهای برکناری ابوالحسن بنی صدر از ریاست جمهوری در کتاب خود نقل کرده است.

 خاطره مذکور بدین شرح است:« در خردادماه سال ۱۳۶۰ روزی آقای غفوری، استاندار وقت خراسان، از من وقت ملاقات خواست و پس از هماهنگی به محل سکونتم (واقع در پادگان دوشان‌تپه) آمد و گفت: «همراه آقای بنی‌صدر با همواپیما به تهران می‌آمدیم، هنگامی که به قله دماوند رسیدیم، بنی‌صدر رو به من کرد و گفت: به ری‌شهری بگو به همین روشنی که اکنون قله دماوند را مشاهده می‌کنیم، می‌بینم که عمامه‌ات را بر گردنت انداخته‌اند و در خیابان‌های تهران او را می‌گردانند.»

این پیغام نشان می‌داد که او در جریان کودتایی علیه نظام است و اطمینان به موفقیت آن کودتا داد، من تلفنی این ماجرا با به آقای هاشمی رفسنجانی اطلاع دادم.

اهمیت موضوع ایجاب می‌کرد که هرچه زودتر پیغام بنی‌صدر را به اطلاع امام برسانم، به دفتر امام رفتم – ظاهرا – همین وقت بود که شهید باهنر (رضوان‌الله تعالی علیه) نیز در دفتر امام بود و گفت‌و‌گو راجع به تغییر موضع بیت امام نسبت به بنی‌صدر مطالبی اظهار کرد.

باری چند روزی پس از این پیغام، خدمت امام رسیدم و پیغام بنی‌صدر به خود را به اطلاع ایشان رساندم، اما احساس کردم که گویا امام باز هم می‌خواهد با او مدارا کند. آن‌چه در خاطر دارم این است که فرمود: «نگران نباشید اگر اصلاح نشد در نیم روزی مشکل را حل خواهم کرد.»»

منبع: محمدی ری‌شهری، محمد، خاطره‌ها جلد اول، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چ چهارم، ۱۳۸۸، صص ۱۷۳ و ۱۷۴.

پی‌نوشت: بنی‌صدر در تاریخ ۲۰ خرداد ۶۰ به فرمان امام خمینی از فرماندهی کل نیروهای مسلح برکنار شد. در تاریخ اول تیرماه نیز پس از تصویب عدم کفایت سیاسی او در مجلس، امام خمینی طی حکمی وی را از ریاست‌جمهوری عزل کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:29خرداد1398،کدخبر: 484152،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کردستانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
لعنت بر بنی صدر و حامیانش ان شاالله خدا او را نیامرزد و در جهنم در اتش عذابش دهد خیانت کار بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین