پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
حذف مهر ورود و خروج از پاسپورت گردشگران ورودی به کشور که رئیس‌جمهوری چهارشنبه گذشته دستور آن ‌را صادر کرد، نخستین اقدام عملیاتی در مقابله با تحریم غیرمستقیم صنعت گردشگری ایران از سوی آمریکاست. با این تصمیم گردشگران خارجی ورودی به ایران بدون درج مهر ورود یا خروج در پاسپورت در تمامی فرودگاه‌های کشور قادر به ورود به ایران هستند.
شعارسال:حذف مهر ورود و خروج از پاسپورت گردشگران ورودی به کشور که رئیس‌جمهوری چهارشنبه گذشته دستور آن ‌را صادر کرد، نخستین اقدام عملیاتی در مقابله با تحریم غیرمستقیم صنعت گردشگری ایران از سوی آمریکاست. با این تصمیم گردشگران خارجی ورودی به ایران بدون درج مهر ورود یا خروج در پاسپورت در تمامی فرودگاه‌های کشور قادر به ورود به ایران هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان که برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی اصفهان به آن شهر سفر کرده بود گفت: با دستور رئیس‌جمهوری همه فرودگاه‌های کشور این امکان را دارند که بدون ثبت مهر ورود و خروج در گذرنامه گردشگران، تسهیل در گردشگری کشور را تحقق بخشند. محمدجواد ظریف افزود: وزارت خارجه در خدمت تمام شهرهای ایران برای توسعه گردشگری است و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست. به گفته او، وزارت امور خارجه مدت‌هاست که همچون بیشتر کشورهای جهان ویزای الکترونیک صادر می‌کند و این ویزا در گذرنامه‌ها درج نمی‌شود. او افزود: با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه در حال رایزنی و همکاری هستیم و هم‌اکنون در فرودگاه امام (ره) هماهنگی‌هایی انجام شده که بدون ثبت مهر ورودی در گذرنامه و با امکانات رایانه‌ای این کار انجام شود.
وزیر امور خارجه همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این موضوع که ایران پس از برجام با جهش گردشگر مواجه شد، گفت: وزارت خارجه بخشی برای تشویق گردشگری ایجاد کرد که می‌تواند از طریق نزدیک کردن فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به یکدیگر و آشنا کردن جهان با فرهنگ ایرانی یک ظرفیت راهبردی برای کشور باشد. وزیر امور خارجه تأکید کرد: به‌دلیل جهش ایران در حوزه گردشگری پس از برجام، آمریکایی‌ها اعلام کردند گردشگرانی که از ایران بازدید کنند، اجازه بازدید از آمریکا را ندارند. اگرچه به‌رغم این اقدام آمریکا، گردشگران خارجی همچنان جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان را ترجیح داده و به ایران سفر می‌کنند.

حذف مهر ورود و خروج راه مقابله با ایران‌هراسی و تحریم گردشگری
ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی نیز به همشهری گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها مدتی است که تحرکاتی را علیه گردشگری ایران انجام می‌دهند که نمونه آن فشار آمریکا به گردشگران خارجی بازدید‌کننده از ایران درصورت ورود به خاک آن کشور است. به گفته او، تلاش آنها برای ناامن جلوه دادن منطقه و اعزام ناو و نیرو به خلیج‌فارس از موضوعات دیگری است که گردشگری ایران را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و گردشگران خارجی به خیال اینکه منطقه ناامن شده است از سفر به ایران پرهیز می‌کنند.
تیموری، اقدامات آمریکا در فشار غیرمستقیم به صنعت گردشگری ایران را غیراخلاقی و برخلاف روال بین‌المللی در امر گردشگری خواند و گفت: ایران نیز برای عبور از این فشارها دست به ابتکار زده و با اجرای طرح پایلوت حذف مهر ورود و خروج در پاسپورت گردشگران که از چندی پیش و به‌صورت کاملا پراکنده در فرودگاه‌های کشور اعمال شد، متوجه تأثیر مناسب این اقدام در متقاعد کردن گردشگران برای سفر به ایران شده و حالا نیز رئیس‌جمهوری برای مقابله با تحریم گردشگری ایران و براساس گزارش رئیس سازمان میراث‌فرهنگی دستور عملیاتی شدن این طرح در تمامی فرودگاه‌های کشور را صادر کرده است. او دستور اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر حذف مهر ورود و خروج از پاسپورت گردشگران خارجی را یکی از راه‌های مقابله با ایران‌هراسی و سختگیری آمریکایی‌ها بر گردشگران برای سفر به ایران خواند.
معاون گردشگری کشور اما در عین حال تصریح کرد که این تصمیم ایران باید خارج از کشور و به توراپراتورهای همکار ایران نیز اطلاع‌رسانی شده و تردید گردشگران خارجی برای سفر به ایران با توجه به اقدامات آمریکا خنثی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار1تیر 98، کدخبر: 61064، newspaper.hamshahri.org

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
ما یک تنه آمریکا رو در همه ابعاد خورد میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین